Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Czym zajmuje się specjalista SEO?

Mateusz Kozłowski; 2022-05-17

W obecnych czasach, aby firma mogła się rozwijać, niezbędna jest promocja. Jedną z najczęściej wybieranych form kontaktu z klientami są social media i formularze na stronach internetowych. Jednak, aby strona www dotarła do sporej grupy odbiorców, konieczne jest zastosowanie pewnych narzędzi. Do takich należy między innymi pozycjonowanie, którym zajmuje się specjalista SEO. Co dokładnie należy do jego obowiązków? Jak nim zostać?

 

Czym jest SEO?

Dane agencji badawczej Dun & Bradstreet A Dun & Bradstreet Company pokazują, że wraz z wielkością wartości sprzedaży online rośnie liczba e-sklepów. Tylko w ciągu ostatnich 7 lat w przybyło aż 53,33% polskich witryn internetowych zajmujących się sprzedażą. Wraz z tą liczbą rośnie zapotrzebowanie na SEO.

SEO (Search Engine Optimization) to proces, który ma za zadanie osiągnięcie przez stronę internetową jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Strona ma znajdować się wysoko w rankingu po wpisaniu określonych fraz kluczowych. Innymi słowami – potencjalny klient, wpisując interesującą go frazę taką jak na przykład „drzwi Warszawa”, powinien w pierwszej kolejności dotrzeć do strony internetowej z drzwiami z Warszawy.

Kto zajmuje się SEO?

Nad tym, aby dana strona internetowa znajdowała się na wysokiej pozycji pracuje specjalista SEO. Pełna nazwa stanowiska to specjalista ds. optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. To właśnie jego praca wpływa na ranking witryny w głównych i popularnych wyszukiwarkach.

Jak działa specjalista SEO i jakie ma zadania?

Ekspert SEO ma jeden główny cel – zapewnienie konkretnej firmie i jej stronie internetowej wysoką widoczność w wyszukiwarce. Aby tego dokonać, specjalista SEO wykonuje szereg określonych zadań. Do jego obowiązków należy między innymi:

  • analizowanie konkurencji i rynku;
  • audyt strony;
  • link building;
  • optymalizacja, która polega między innymi na modyfikowaniu kodu, treści i grafik (contentu na stronie);
  • monitorowanie postępów w pozycjonowaniu, korzystając między innymi z narzędzi takich jak Google Search Console czy Google Analytics;
  • współpraca z członkami zespołów marketingowych, w tym z grafikami i copywriterami;
  • opracowanie treści, które zawierają ważne frazy kluczowe.

Pozycjoner, dzięki wyżej wymienionym działaniom, zwiększa widoczność strony w wielu wyszukiwarkach. Im wyższa pozycja strony internetowej w sieci, tym większy ruch, a co za tym idzie — zwiększona sprzedaż produktów lub usług.

Specjalista SEO – praca

Praca specjalisty SEO jest coraz bardziej popularna. Dzieje się tak, ponieważ coraz więcej firm chce się pozycjonować i dostrzega potencjał w SEO. Właśnie ze względu na tak duże zainteresowanie rozwijaniem swojej pozycji w internecie rośnie popyt na specjalistów SEO.

Pracę w tym zakresie można z łatwością znaleźć w internecie na grupach na Facebooku, LinkedIn czy portalach internetowych z ogłoszeniami. Coraz więcej firm poszukuje ekspertów z tej branży. Formy zatrudnienia bywają różne – od freelancerów po pracę na etacie.

Ile zarabia specjalista SEO?

Praca specjalisty SEO jest niekonwencjonalna, wymaga ciągłej nauki i szukania nietuzinkowych rozwiązań. Jednak jest to zawód z przyszłością, na który zawsze będzie zapotrzebowanie. Ile może zarobić osoba na tym stanowisku, pracująca na etacie w firmie średniej wielkości?

Jak zostać specjalistą do spraw SEO?

Jak zostać pozycjonerem stron internetowych? Przede wszystkim, aby zostać ekspertem, warto zainwestować w swoją wiedzę, aby spełniać podstawowe wymagania. W sieci można znaleźć liczne poradniki i kursy w formie blogów, a nawet wideo. To dobry sposób na zdobywanie wiedzy.

 

Dodaj komentarz