Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Zarobki starszego specjalisty SEO

Mateusz Kozłowski; 2022-07-17

Jak wyglądają zarobki doświadczonego, starszego specjalisty SEO? Wpływ na to ma wiele czynników, m.in. firma, miejscowość, lata w branży czy portfolio. Kompetentny i wykwalifikowany specjalista SEO najczęściej jednak nie ma żadnych problemów ze znalezieniem satysfakcjonującej pracy. Do najniższych zdecydowanie nie należą także wynagrodzenia oferowane w tej branży.

Starszy specjalista SEO – zarobki

Ile zarabia starszy specjalista SEO? Pensja biegłego w pozycjonowaniu fachowca wynosi przeciętnie 7600 zł brutto. Tak wynika z wyliczeń Wynagrodzenia.pl. Jest to mediana, średnio widełki natomiast sięgają od 6260 zł brutto do 9800 zł brutto. Warto tu podkreślić, że ponad tą górną kwotą znajduje się jeszcze 25% niezawodnych starszych specjalistów SEO, którzy zarabiają więcej.

Rozbieżności dotyczące pensji na stanowisku mistrzowskiego specjalisty SEO z doświadczeniem są dość znaczne. Wynika to z m.in. z faktu, że w zawodzie tym można realizować się na wiele różnych sposobów. Nie brak m.in. starszych specjalistów SEO pracujących jako freelancerzy. Osoby te same znajdują klientów, a następnie zajmują się ich stronami, witrynami czy sklepami. Drugą grupę stanowią obeznani z tematem SEO eksperci, którzy dbają o wszystkie witryny należące do firmy, w której są zatrudnieni na stałe. Trzeci typ to natomiast wyszkoleni specjaliści SEO prowadzący własne firmy i agencje, zrzeszające fachowców z branży i świadczący kompleksowe usługi dla dużej liczby klientów.

Starszy specjalista SEO – co robi?

Co robi pozycjoner stron internetowych? Zarobki zobowiązują do działania, prawdziwy ekspert potrafi więc wypozycjonować niemalże każdą stronę internetową. Mowa tu nie tylko o standardowych witrynach firmowych, ale też sklepach online czy zaawansowanych technologicznie portalach. W odróżnieniu od juniora, senior specjalista SEO potrafi bez problemu stworzyć długoterminową strategię SEO nawet dla dużego klienta. Bierze on pod uwagę też nie tylko budowę samej strony, ale też treści, linkowanie, a nawet analizę działań i kondycji konkurencji.

Starsi i doświadczeni specjaliści SEO w wielu przypadkach potrafią zarządzać całym zespołem SEO oraz działami z nim współpracującymi. Mowa tu o odpowiednim koordynowaniu juniorów, ale też copywriterów, grafików czy informatyków. Zależnie od firmy, senior specjalista SEO może być osobą decyzyjną i odpowiadającą bezpośrednio przed właścicielami czy zarządcami witryny. Jego cel zawsze jednak jest jasny – sprawienie, że strona będzie lepiej widoczna w sieci. To ściągnie na nią więcej użytkowników, co z kolei powinno przynieść zyski firmie.

 

Dodaj komentarz