Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Czym jest strategia pozycjonowania strony w Google?

Mateusz Kozłowski; 2022-07-17

Każda firma doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że aby pozyskiwać coraz większe zainteresowanie oferowanymi produktami lub usługami, musi wziąć udział w batalii o najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarek. Można zauważyć znaczną różnicę w częstotliwości odwiedzin naszej witryny, gdy jesteśmy odpowiednio wypozycjonowani. Najwięcej korzyści przynosi zajmowanie pierwszej pozycji w rankingu wyszukiwań, ze względu na to, że wtedy przepływ wizyt jest o wiele częstszy, niż w przypadku, gdy zajmujemy kolejne, niższe pozycje. To właśnie dlatego wiele firm pragnie nauczyć się poprawnego pozycjonowania.

 

Jak skutecznie wypozycjonować witrynę w Google?

Aby odpowiednio wypozycjonować swoją witrynę, trzeba będzie poświęcić odrobinę czasu na przygotowanie skutecznej strategii. Istnieje kilka rzeczy, o których powinieneś pamiętać, jeśli chcesz, aby Twoja strona cieszyła się dużą liczbą odwiedzin.

Podstawą jest pisanie niezawodnych treści zoptymalizowanych pod kątem SEO. Zamieszczanie wysokiej jakości treści w witrynie gwarantuje zwiększenie ruchu i poprawę pozycji w wyszukiwarce. Dopilnuj, aby Twoje wpisy były bezbłędne, bogate w słowa kluczowe i napisane tak, by zaspokajały potrzeby i odpowiadały na nurtujące pytania docelowych odbiorców. Filtry Google najwyżej oceniają te strony, które zawierają oryginalną treść i nie zostały skopiowane z innych witryn. Im bardziej przykuwa wzrok, tym większa szansa, że znajdzie się on na szczycie listy wyszukiwania.

Postaraj się uzyskać jak najwięcej odsyłaczy. Są to linki, które, jak nazwa wskazuje, odsyłają z jednej strony na inną – Twoją. Dzięki temu użytkownicy zainteresowani konkretnym tematem, którzy nie znaleźli się jeszcze na Twojej stronie, zostaną do niej przekierowani. Ponadto, boty Google są zaprojektowane tak, by naśladować wzorce zachowań, kroków użytkowników i oceny Twojej witryny. Sieć linków pomaga znaleźć strony, które nie są często odwiedzane przez użytkowników, poprawiając w ten sposób ranking Twojej witryny.

Używaj odpowiednich nagłówków. Twój tekst stanie się bardziej czytelny i łatwiejszy do zrozumienia, a także podkreślone zostaną kluczowe kwestie zawarte we wpisie. Będzie to ułatwienie nie tylko dla użytkowników, ale także wyszukiwarek.

Staraj się o “Pozycję Zero”, czyli zawieranie odpowiedzi na zadane pytanie w krótkim fragmencie. Zastanów się nad prawdopodobnymi pytaniami związanymi z Twoją firmą i uzupełnij swoją treść jasną i jednoznaczną odpowiedzią. W ten sposób Google użyje Twojego tekstu, by udzielić pytającemu odpowiedzi łatwo i szybko.

Dużą rolę będą odgrywały także zdjęcia i video. Nie tylko rozmiary fotografii mają znaczenie, ale także ich tytuły. Używaj słów kluczowych podczas podpisywania obrazków, nie zapominaj o tagu ALT, czyli opisu, który będzie czytał potencjalny obiorca. Optymalizacja obrazów powinna w naturalny sposób poprawić Twoją pozycję w rankingu. Ponadto, Twój obraz uzyska wysoką pozycję w wyszukiwarce grafiki Google.

Waga słów kluczowych podczas pozycjonowania strony

Przed ustaleniem słów kluczowych dla Twojej witryny, zastanów się, czego odbiorcy będą szukać na Twojej stronie i co mogą na niej znaleźć. Należy mieć na uwadze, że słowo kluczowe nie musi być pojedynczym słowem, może to być dłuższa fraza, która przekieruje do Twojej strony internetowej, sprawi, że pojawisz się na pierwszym miejscu wyszukiwań po wpisaniu dokładniej takiej zbitki wyrazów. Wyniki wyszukiwania Google klasyfikują poszczególne strony internetowe pod względem trafności i przydatności w każdym, poszczególnym przypadku. By Twoja strona była pomocna, musi ona w wyczerpujący sposób odpowiedzieć na pytanie użytkownika.

Jak odpowiednio dobrać słowa kluczowe?

Najważniejsze jest odnalezienie fraz, które będą wysoko pozycjonowane. Rzadko są to słowa oczywiste, które od razu kojarzą się z profilem firmy lub produktem. Dzieje się tak, ponieważ prawdopodobnie nie jesteś jedyną firmą na rynku o tym typie prowadzonej działalności. Po stworzeniu listy możliwie trafnych fraz kluczowych, warto wpisać je do narzędzia analitycznego (np. Ahrefs.com), aby zorientować się czy są faktycznie wyszukiwane. To najłatwiejszy sposób na wzbogacenie naszej bazy słów kluczowych.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z działaniami SEO, może nie warto walczyć o pozycję z markami, które zajmują pierwsze pozycje w wyszukiwarkach od długiego czasu? Czasami takie firmy inwestują duże pieniądze i angażują liczne zespoły, które opracowują najskuteczniejsze strategie i bardzo ciężko jest zepchnąć taką konkurencje z piedestału.

Kanibalizacja słów kluczowych jest sytuacją, w której rywalizuje się o wysoką pozycję dla konkretnego słowa na więcej niż jednej podstronie serwisu. Powoduje to negatywne zmiany pozycji i adresów w wynikach wyszukiwania, dlatego do dystrybucji słów kluczowych należy podchodzić uważnie i z należytą ostrożnością.

Najczęściej zadawane pytania

Jak działa pozycjonowanie Google?

Systemy rankingowe Google sortują strony internetowe w indeksach wyszukiwań użytkowników, aby w szybki sposób odnaleźć najbardziej trafne i przydatne wyniki, które pomogą odnaleźć to, czego aktualnie szukamy.

Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowaniem stron można nazwać usługę, oferowaną klientom konkretnych firm, które chcą wyróżnić swoją witrynę na tle konkurencyjnych, aby zyskiwać większą liczbę odwiedzających, którzy mogą stać się klientami.

Od czego zacząć pozycjonowanie strony?

Przede wszystkim zastanów się, jakie są Twoje cele dotyczące witryny. Przez kogo będzie najczęściej odwiedzana? Dla kogo tworzę treści? Dopasuj się do swojej grupy odbiorców, podążaj za panującymi trendami i optymalizuj swoją stronę pod względem SEO na bieżąco. Treści mogą być trafne czasem tylko przez krótki moment, a gdy minie, należy je zmienić, doposażyć o kolejne kluczowe frazy.

Jakie są zalety pozycjonowania?

Poza zwiększaniem widoczności strony w wynikach wyszukiwania, tworzy się Twój wizerunek eksperta, jeśli zamieszczane przez Ciebie treści są wartościowe i przydatne dla wielu użytkowników. Istnieje duża szansa, że odbiorcy będą wracać do Ciebie po kolejne odpowiedzi, jeśli zyskają Twoje zaufanie w nurtujących kwestiach.

Czy warto pozycjonować stronę?

Jeśli odpowiednio przygotujesz swoją strategię, z tej czynności zaczną płynąć same korzyści. Da się zrobić to bez wydawania dużych kwot, ale z dużą ilością zaangażowania i przemyślanych kroków. Zaczniesz zauważać większe zainteresowanie swoją witryną oraz szybko wzrastającą ilość klientów.

 

Reasumując, odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej stanowi kluczową kwestię, jeśli chcemy być bardziej rozpoznawalni jako działalność w Internecie. To ranking decyduje o tym, czy jesteśmy wystarczająco ważni i czy stanowimy godną konkurencję. Aby utrzymać swoją pozycję na podium, należy modyfikować witrynę tak, aby odpowiadała kryteriom wyszukiwania użytkowników.

 

Dodaj komentarz