Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Zarobki młodszego specjalisty SEO

Mateusz Kozłowski; 2022-07-21

Jak wyglądają zarobki młodszego specjalisty SEO i czy warto rozwijać swoją karierę zawodową w tym kierunku? Jak w każdym przypadku, początkujący pracownik, któremu jeszcze brak doświadczenia, nie dostanie od razu ogromnych kwot. Z czasem jednak jego pensja może zdecydowanie wzrosnąć i to do bardzo satysfakcjonującego poziomu. Ile więc ma szansę zarobić junior specjalista SEO na początku swojej kariery zawodowej?

 

Młodszy specjalista SEO – zarobki

Ile może zarobić „świeża” osoba, dopiero rozpoczynająca swoją przygodę z SEO? Według Wynagrodzenia.pl niedoświadczony, młodszy specjalista SEO, może liczyć na ok. 3800 zł brutto. To mediana wynagrodzeń na rynku, widełki natomiast wskazują na pensje w zakresie 3420-4600 zł brutto. Są to oczywiście jedynie orientacyjne kwoty, wiele bowiem zależy też od trybu pracy, miejsca zamieszkania, firmy itp.

Nowicjusz – podobnie zresztą jak starszy specjalista SEO – może zdobywać doświadczenie na wiele różnych sposobów. Nie brak freelancerów samodzielnie szukających zleceń, jak również ekspertów od pozycjonowania współpracujących na stałe z jedną firmą. Każdy z tych typów pracy ma swoje wady i zalety, wszystkie natomiast z czasem zaowocują wyższymi zarobkami młodszego specjalisty SEO.

Czy warto być młodszym specjalistą SEO?

Wiesz już, jak wyglądają przeciętne zarobki młodszego specjalisty SEO w Polsce.  Czy więc opłaca się rozwijać swoją wiedzę z zakresu pozycjonowania? Zdecydowanie tak, bo świeży pracownik szybko może nabrać doświadczenia i awansować, sięgając po wyższą, satysfakcjonującą wypłatę. Algorytmy Google bezustannie się zmieniają i nadążanie za nimi jest prawdziwą sztuką. Gwarantuje to natomiast bezustanny rozwój i sprawia, że nawet niedoświadczony specjalista SEO szybko dostosowuje się do sytuacji. Regularnie bowiem w wielu aspektach staje się ona „nowa” dla wszystkich ekspertów.

Młodszy specjalista SEO – co robi?

Zadaniem początkującego specjalisty SEO jest optymalizacja serwisu internetowego tak, by był on dobrze widoczny w sieci. Dba się o to za pomocą różnorodnych działań, zarówno na poziomie on-site, jak i off-site. Mowa tu m.in. o budowie witryny, udostępnianych treściach, linkowaniu czy frazach kluczowych. Doświadczony ekspert SEO ponadto przygotowuje też strategie SEO i często współpracuje przy rozwoju całej witryny z innymi działami. Cel dbania o pozycjonowanie jest zawsze jeden – promocja strony i ściągnięcie na nią nowych użytkowników, co powinno przełożyć się na wzrost zysków.

 

Dodaj komentarz