Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Pozycjonowanie Shoplo – najważniejsze informacje i porady

Mateusz Kozłowski; 2022-07-17

Ponad połowa Polaków robi zakupy w Internecie. W efekcie prowadzenie sklepu online może być dzisiaj bardzo dochodowym biznesem. Niezbędne jest jednak stworzenie takiego serwisu, który będzie wyróżniał się na tle konkurencji – nie tylko pod kątem oferty, ale i jakości wykonania – oraz jego efektywne wypromowanie. Jedną z najlepszych platform e-commerce, która zapewnia możliwość zbudowania profesjonalnego sklepu online, jest Shoplo. Opinie o niej są pozytywne, a szablony Shoplo pozwalają na stworzenie takiego serwisu, który będzie odpowiadał Ci zarówno pod kątem funkcjonalności, jak i estetyki.

W tym artykule opowiem Ci nieco więcej o pozycjonowaniu sklepu na Shoplo. Zwrócę uwagę na to, o co trzeba najbardziej zadbać oraz jakie prace wykonać, by uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Gotowy? Zaczynamy!

Czy sklep na Shoplo to dobry pomysł?

Zanim jednak przejdziemy do samego procesu pozycjonowania sklepu na Shoplo, dowiedzmy się nieco więcej o tej popularnej platformie e-commerce. Jej popularność w naszym kraju wynika z kilku aspektów – przede wszystkim zachęca niewielkimi kosztami oraz dużymi możliwościami w zakresie budowy własnego serwisu. Sklep na Shoplo jest świetnym rozwiązaniem zwłaszcza dla początkujących sprzedawców, choć z doświadczenia wiem, że również wieloletni e-handlowcy korzystają z tej platformy.

Do najważniejszych zalet tej platformy, poza niskimi miesięcznymi kosztami, zaliczamy:

  • wiele dostępnych narzędzi, które z jednej strony są proste w obsłudze, a z drugiej pozwalają na zbudowanie takiego sklepu online, jakiego potrzebujesz – dzięki temu struktura serwisu oraz jego zawartość dostosujesz w stu procentach do własnych potrzeb;
  • gotowe szablony Shoplo, dzięki którym wybierzesz wygląd swojego sklepu – duża liczba motywów sprawia, że każdy znajdzie tu coś odpowiedniego dla siebie i będzie mógł przyciągać klientów nowoczesnym interfejsem strony;
  • łatwość obsługi kreatora Shoplo – opinie użytkowników jasno wskazują na to, że budowa sklepu dzięki tej platformie jest prosta i nie zabiera wiele czasu, a poradzą sobie z nią nawet mniej doświadczeni użytkownicy;
  • możliwość powiązania z zewnętrznymi serwisami, jak Allegro czy Facebook, co pozwala na znaczne usprawnienie procesu sprzedaży i zwiększenie możliwości związanych z docieraniem do potencjalnych klientów;
  • inne zalety Shoplo: integracje z różnymi płatnościami, dostęp do raportów dotyczących sprzedaży, support i domena w cenie, obsługa wielu wersji językowych i możliwość dowolnego edytowania HTML czy CMS.

Oprócz tego sklep Shoplo daje możliwość skutecznego pozycjonowania – daje dostęp do specjalnej wtyczki SEO do analizy działań pozycjonerskich, umożliwia edycję adresów URL, automatycznie generuje plik robots.txt oraz pozwala na łatwe edytowanie meta danych.

Wszystko to wpływa na popularność Shoplo. Skoro wiesz już, że warto skorzystać z tej platformy e-commerce, przejdźmy do najważniejszej kwestii – SEO.

Pozycjonowanie sklepu Shoplo – kilka istotnych wskazówek

Dzięki wtyczce SEO, jaką oferuje Shoplo, aplikacjom, które można zintegrować z platformą, a także prostocie edycji meta danych pozycjonowanie sklepu online jest ułatwione. I co najważniejsze – może przynieść znakomity efekt, o ile oczywiście zostanie przeprowadzone w sposób odpowiedni. Dzięki profesjonalnym działaniom SEO zyskasz możliwość wypromowania swojego sklepu online w wynikach wyszukiwania Google, co z kolei pomoże Ci w dotarciu do klientów i zwiększeniu sprzedaży.

Oto kilka najważniejszych elementów, na które warto zwrócić uwagę podczas pozycjonowania sklepu w Shoplo.

Optymalizacja sklepu na Shoplo

Sklepy Shoplo, tak jak wszystkie inne, muszą być odpowiednio dostosowane do wszelkich wytycznych Google. Bez tego nie ma możliwości skutecznego pozycjonowania. Co więcej, kompleksowy audyt i optymalizacja sprawią, że serwis stanie się o wiele bardziej przyjazny użytkownikom, co również będzie nie bez znaczenia w kontekście ruchu na stronie i Twojego sukcesu. Co istotne, bardzo wiele zmian optymalizacyjnych można wykonać bezpośrednio w panelu administracyjnym Shoplo. Pomocne okaże się jednak poznanie najważniejszych elementów, na które warto zwrócić uwagę. O czym mowa?

  • Meta dane. Niezależnie od tego, na jakiej platformie e-commerce znajduje się Twój sklep, musisz zadbać o tytuły stron (meta title), które wskazują użytkownikom i robotom Google zawartość danej podstrony oraz opisy (meta description), które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i mają na celu zachęcenie użytkownika do odwiedzenia strony. Warto zadbać o ich odpowiednią długość i nasycenie najważniejszymi dla danej podstrony słowami kluczowymi, a w MD dodatkowo umieścić CTA (wezwanie do działania, np. „Sprawdź”, „Zobacz” itd.).
  • Adresy URL. Każda strona produktu posiada własny adres URL – w Shoplo możesz łatwo go edytować i uczynić przyjaznym, zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki. Musi on przede wszystkim wskazywać na to, co znajduje się na danej stronie. Najlepiej, jeżeli jego struktura będzie następująca: domena.pl/kategoria_produktu/produkt.
  • Nagłówki. Dobrze zoptymalizowany sklep to taki, który posiada odpowiednią strukturę nagłówków. Najważniejsze są H1, a więc główne, które wskazują na zawartość podstrony. W dalszej kolejności mamy nagłówki H2, H3, H4 itd. – każdy kolejny jest niżej w hierarchii, a więc w tym wypadku H4 jest tym najmniej istotnym (ale również bardzo ważnym pod kątem działań SEO!). Pamiętaj, by oprócz stosowania odpowiedniej hierarchii nagłówków, zadbać także o nasycenie ich wartościowymi słowami kluczowymi.
  • Atrybuty Alt. Są to znaczniki, które służą do opisywania zawartości plików graficznych – w sklepie będą to najczęściej zdjęcia produktów. Są bardzo istotne zarówno dla użytkowników sklepu, jak też robotów Google. Również w ich przypadku warto zadbać o to, by zawierały kluczową frazę.

To oczywiście niektóre z najważniejszych elementów. Warto także pamiętać o odpowiednich przekierowaniach, opisach rozszerzonych (jak cena, opinie czy dostępność), a także odpowiedniej strukturze strony. Dzięki temu będzie ona przyjazna dla użytkowników i robotów Google, a jej pozycjonowanie okaże się o wiele łatwiejsze.

Dobór słów kluczowych

Sklepy Shoplo nie różnią się pod kątem dopasowania słów kluczowych od innych stron internetowych. Również w tym wypadku znalezienie właściwych fraz, dzięki którym użytkownik znajdzie Twój sklep czy produkt, jest bardzo istotne. Warto zlecić poszukiwanie keywordsów specjaliście, który przeanalizuje konkurencję i branżę, w jakiej działasz, a następnie znajdzie zarówno ogólne frazy, jak te z długiego ogona, które będą rankingowały w przyszłości.

Jeżeli chcesz dokonać audytu słów kluczowych samodzielnie, możesz posiłkować się sprawdzonymi serwisami, takimi jak Senuto, Ahrefs czy Keyword Planner od Google.

Content sklepu online

Shoplo daje możliwość łatwego budowania contentu w sklepie internetowym, który ma ogromne znaczenie – nie tylko pozwala użytkownikowi dowiedzieć się, co znajdzie w ofercie, ale również ma nieoceniony wpływ na SEO. Pamiętaj, aby zamieścić w swoim sklepie:

  • Wartościowe informacje na stronie głównej, które zachęcą potencjalnego klienta do dalszych poszukiwań;
  • dokładne opisy produktów, w których zamieścisz nie tylko ich cechy czy parametry, ale również odpowiednio je zareklamujesz (stosując język korzyści);
  • poradniki i odpowiedzi na często zadawane pytania, które pozwolą użytkownikowi szybko rozwiać jego wątpliwości;
  • informacje o firmie, płatnościach, dostawach itd.

Niezwykle istotne z punktu widzenia efektywności sprzedaży oraz pozycjonowania sklepu online jest też umieszczenie na stronach poszczególnych produktów ich estetycznych zdjęć. Wielu klientów „kupuje oczami”, dlatego dokładnie sfotografuj swoje wyroby albo zleć wykonanie zdjęć specjaliście.

Pamiętaj przy tym, by w treściach umieszczać słowa kluczowe oraz linki – bez tego jakiekolwiek działania SEO będą bezskuteczne. Publikując opisy lub jakiekolwiek inne treści, zwróć także uwagę na to, czy są one unikalne – wszelkie duplikaty są niewskazane i mogą nie tylko uniemożliwić efektywne pozycjonowanie sklepu, ale nawet narazić go na kary od Google!

Link building

Podobnie jak w przypadku innych pozycjonowanych stron internetowych, również dla sklepów Shoplo ogromny wpływ na pozycje w Google mają linki – wewnętrzne, które umieścisz w swoim sklepie, jak i zewnętrzne, które kierować będą do Twojego serwisu z innych stron.

O ile o linkowanie wewnętrzne możesz zadbać samodzielnie, o tyle budowanie zaplecza backlinków powinieneś zlecić specjaliści – tylko dzięki temu będziesz mógł rywalizować z konkurencją o szczyty Google.

Mierzenie skuteczności SEO

To ostatni etap pozycjonowania sklepu online, który jest bardzo istotny. Dzięki specjalnej aplikacji Shoplo zyskasz dostęp do różnego rodzaju informacji dotyczących działań SEO, ale warto posiłkować się także narzędziami Google, takimi jak Search Console czy Analytics.

Dzięki temu możliwe będzie zoptymalizowanie działań SEO w przyszłości i osiąganie jeszcze lepszych wyników.

Potrzebujesz pozycjonowania w oparciu o Shoplo? Kontakt ze specjalistą to podstawa!

Chcesz pozycjonować sklep na Shoplo? Pomoc specjalisty okaże się w tym wypadku niezbędna. Wymaga bowiem wiedzy, doświadczenia i poświęcenia dużej ilości czasu. Samodzielne prowadzenie działań SEO może okazać się mało skuteczne, a nawet narazić na kary od Google – np. w przypadku niezastosowania się do niektórych wytycznych.

Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twój sklep online znajdzie się na wysokich pozycjach w Google – zapraszam do kontaktu!

 

Dodaj komentarz