Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Dlaczego lepiej zostawić pozycjonowanie specjaliście SEO?

Mateusz Kozłowski; 2022-06-01

Samo stworzenie strony www lub bloga nie wystarczy, aby zacząć w rozsądnie krótkim czasie docierać tą drogą do klientów i osób zainteresowanych konkretną tematyką. Kolejnym krokiem w istnieniu firmy lub osoby w Internecie będzie pozycjonowanie konkretnej witryny.


Czym jest pozycjonowanie?


Większość użytkowników Internetu, także tych, którzy dopiero stworzyli swoje witryny nie wie, czym jest pozycjonowanie stron. Najogólniej rzecz ujmując, jest to całość działań mających na celu spowodowanie zauważenia danej strony przez wyszukiwarki internetowe oraz zapewnienie stronie jak najwyższą lokatę w wynikach wyszukiwania po konkretnych frazach związanych z tematyką strony, bloga lub sklepu. Działania takie określa się mianem SEO, czyli z ang. Search Engine Optimization (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek).

Czy każdy skutecznie ogarnie pozycjonowanie?


Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych ma miejsce wtedy, gdy przynosi ciągłe pozytywne efekty. Co istotne, prace nad pozycjonowaniem muszą trwać non stop. Przerwy lub zaprzestanie pozycjonowanie to początek spadku strony w wynikach wyszukiwań. Odzyskanie wysokiej lokaty bywa trudne, gdyż w internecie trwa ciągły ruch i wciąż powstają nowe witryny.

Dlatego właśnie warto oddać pozycjonowanie w profesjonalne ręce. Może to być firma pozycjonująca albo zatrudniony na własną rękę profesjonalista do spraw SEO.

 Specjalista SEO – kto to?


Specjalista SEO to osoba obyta zarówno z teorią, jak i praktyką pozycjonowania, będąca na bieżąco ze zmieniającymi się tendencjami w internecie i samym pozycjonowaniu. Pozycjoner musi cały czas trzymać rękę na pulsie podczas pracy dla konkretnego zleceniodawcy i od razu podejmować stosowne działania, gdy zauważy coś niepokojącego odnośnie strony www klienta.

Konsultant SEO przydaje się też, gdy ktoś chce podjąć sam działania na rzecz pozycjonowania swojej strony. Sprawdzi on stan witryny, jej pozycję w sieci i zasugeruje odpowiednie w danym momencie działania. Jeśli samodzielne poczynania nie przynoszą pożądanych skutków, lepszym rozwiązaniem będzie decyzja, aby do akcji kroczył ekspert SEO.

Ile kosztują działania pozycjonera stron internetowych?


Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron cennik jest jedną z podstawowych informacji, która interesuje klienta. I właśnie od cennika warto zacząć współpracę z daną firmą. Dzięki temu klient wie, ile i za co płaci.

Pozycjonowanie stron – jak się tego nauczyć?


Pozycjonowania można i warto nauczyć się samemu i działać w tej dziedzinie zarówno dla siebie, jak i dla innych. Można w ten sposób nie tylko zaoszczędzić na usłudze, ale i zarobić. Do nauki pozycjonowania warto wykorzystać szkolenia oraz - na początek - prywatny projekt służący do nauki w praktyce. Motywującym czynnikiem do nauki może być to, że zarobki specjalisty SEO to przynajmniej średnia krajowa.

 

Dodaj komentarz