Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Zadania specjalisty SEO

Mateusz Kozłowski; 2022-06-01

Rozpowszechnienie internetu i powstanie ogromnej liczby stron internetowych – zarówno komercyjnych, jak i informacyjnych – doprowadziło do dużego zapotrzebowania na specjalistów SEO. Nie każdy jednak wie, czym zajmuje się osoba będąca na takim stanowisku jak ekspert SEO lub SEO manager, co musi umieć i wiedzieć, a także na czym polega jego praca.

 

Specjalista ds. SEO – kto to jest?


Kim jest specjalista ds. SEO? Aby odpowiedzieć na pytanie należy zrozumieć, jakie zadania wykonuje osoba na tym stanowisku. Głównym zadaniem pozycjonera jest skuteczna promocja zasobów internetowych w wyszukiwarkach. Jego działania mają sprawić, że dana witryna będzie częściej odwiedzana przez klientów.

Specjalista SEO pilnie poszukiwany!


Nie ma znaczenia, czy seo-specjalista pracuje w pełnym wymiarze godzin, czy działa jako freelancer, ale od jakości jego pracy, wiedzy i umiejętności zależy, jakie miejsce w rankingu wyszukiwania zajmie strona internetowa klienta.

Zapotrzebowanie na specjalistów do spraw SEO stale rośnie. Warto wspomnieć, że tylko w 2021 roku sprzedaż produktów online zwiększyła się o 35%, co pokazują dane z raportu PwC „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu cyfrowego”. Firmy widzą potencjał w pozycjonowaniu i zdają sobie sprawę z tego, że wysoka pozycja w rankingu wyszukiwania zapewni im większą rozpoznawalność i sprzedaż.

Ekspert SEO – praca i zadania


Do głównych obowiązków specjalisty ds. SEO należy:
  • audyt witryny, który obejmuje analizę użyteczności, weryfikację techniczną, a także ocenę content (grafika i treści);

  • analiza stron konkurencji;

  • opracowanie planu optymalizacji;

  • praca nad optymalizacją wewnętrzną i poprawą użyteczności strony;

  • współdziałanie z ekspertami (programistami i copywriterami) w celu realizacji strategii pozycjonowania.


Jak zostać specjalistą SEO?


Pomimo dużego zapotrzebowania i długiej listy kandydatów na stanowiska związane z SEO, żadna instytucja szkolnictwa wyższego nie oferuje szkoleń w tej dziedzinie. Możliwe jest zdobycie niezbędnej wiedzy i umiejętności:
  • poprzez samodzielne studiowanie licznej literatury, aktualnych blogów i kursów wideo;

  • uczestnictwo w warsztatach prowadzonych przez profesjonalnych ekspertów SEO, którzy udzielają praktycznych porad;

  • konsultacje z profesjonalistami na specjalistycznych forach i grupach w social mediach;

  • zapisanie się na specjalistyczne kursy online.


Dzięki wiedzy na temat tego, co powinien umieć specjalista SEO i jakie są jego zadania, będziesz w stanie stworzyć plan szkolenia i rozwijania własnych umiejętności, aby pracować jeszcze bardziej efektywnie.

 

Dodaj komentarz