Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Wewnętrzny specjalista SEO czy zewnętrzna agencja marketingowa? A może freelancer SEO?

Mateusz Kozłowski; 2022-05-16

Być może wiesz już, że uczenie się SEO, aby zająć się własną firmową stroną to zbyt czasochłonne zajęcie. Mawia się „czas to pieniądz” – w tym przypadku to powiedzenie sprawdza się doskonale. Lepszym pomysłem od zgłębiania tajników pozycjonowania będzie zatrudnienie eksperta SEO. Pozostaje więc wybrać między zatrudnieniem specjalisty SEO albo zaangażowaniem zewnętrznej agencji do pozycjonowania stron. Co wybrać? Jest też trzecia opcja – freelancer SEO!

 

Czego wymaga się od ekspertów SEO?

Bez względu na to, którą opcję wybierzesz – ważne jest, aby stroną firmową zajęli się profesjonaliści. Co będzie lepszym wyborem – specjalista SEO na etacie czy pracownik zewnętrznej agencji marketingowej? Pod tym względem obie te opcje mogą być równie dobre.

W agencjach marketingowych pracują ludzie, którzy mają dużą wiedzę i doświadczenie w pozycjonowaniu. Tego trzeba wymagać od ekspertów SEO. Własny pozycjoner też może być kompetentną osobą. Musisz jedynie zatroszczyć się o to, aby zatrudnić specjalistę z branży.

W czym lepsza jest zewnętrzna agencja marketingowa?

Kwestia kompleksowości przemawia za wyborem zewnętrznej agencji. Pracują tam ludzie zajmujący się SEO oraz innymi aspektami marketingu. Promowanie strony internetowej wymaga wielotorowych działań. Potrzebny jest między innymi specjalista ds. stron internetowych czy ktoś, kto zna się na marketingu w social media. Takie rozwiązanie jest jednak sporo droższe lub w podobnej cenie, ale marża agencji jest nieporównywalnie większa.

Może jednak pozycjoner na etacie?

Niekiedy lepszym rozwiązaniem będzie specjalista SEO na etacie. Jednak osoba z ukierunkowanymi działaniami sprawdzi się w przypadku mniejszych firm, którym zależy na samym pozycjonowaniu. A jeśli będziesz potrzebował dodatkowych usług? Zawsze możesz wspomóc się wiedzą kogoś z agencji zewnętrznych. Każda taka usługa to jednak dodatkowy koszt. Rozważ zatem to, jak często byłyby potrzebne zewnętrzne konsultacje. Pamiętaj również, że jeśli zatrudnisz własnego pracownika, to musisz ustalić kwestię urlopów i innych spraw kadrowo-płacowych. Nie można też zwolnić osoby na etacie z dnia na dzień.

A może freelancer SEO?

Co zatem wybrać? Wewnętrzny specjalista SEO czy zewnętrzna agencja marketingowa? A może jest trzecia opcja? Freelancer SEO to rozwiązanie, które łączy zalety wyboru agencji marketingowej i pracownika na etacie.  Specjalisty nie musisz zatrudniać na umowę o pracę, tak jak pracownika na etacie. Taka osoba będzie też w 100% skupiona na Twojej firmie. Jeśli szukasz długotrwałych i pewnych wyników za rozsądną cenę – freelancer SEO to najlepszy wybór.

 

Dodaj komentarz