Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Specjalista SEO – kto to?

Mateusz Kozłowski; 2021-10-26

Internet to dzisiaj potężne medium, które dla wielu z nas stanowi prawdziwe okno na świat, a do tego dostarcza rozrywkę i pozwala na komunikację z najbliższymi. Stanowi również ogromne wsparcie dla właścicieli firm, którzy za jego pośrednictwem mogą promować biznes jeszcze skuteczniej niż do tej pory. Wystarczy tylko wybrać odpowiednią metodę promocji, a otworzą się przed Tobą ogromne możliwości w zakresie docierania do klientów. Jedną z tych metod jest pozycjonowanie strony internetowej – proces, do którego niezbędny będzie specjalista SEO. Kim jest, jakie ma zadania i dlaczego warto skorzystać z jego wsparcia?

Specjalista SEO, czyli właściwie kto?

Aby dowiedzieć się, kim jest specjalista SEO, należy w pierwszej kolejności rozwinąć temat samego pozycjonowania stron internetowych. Jest to proces obejmujący bardzo wiele zróżnicowanych działań mających na celu wypromowanie firmowej witryny w wyszukiwarce Google. Dzięki umieszczeniu na stronie odpowiednich treści, zbudowaniu zaplecza linkowego oraz pracom optymalizacyjnym możliwe jest wypromowanie witryny w taki sposób, by użytkownicy mogli znaleźć ją na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Cel pozycjonowanie to lepsza widoczność strony i tym samym możliwość dotarcia do większej liczby użytkowników Internetu, czyli Twoich potencjalnych klientów.

Kim w takim razie jest specjalista SEO? To oczywiście osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie strony internetowej. Proces ten to właśnie SEO – Search Engine Optimization, a więc, w wolnym tłumaczeniu, optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek. Zadaniem specjalisty jest przeprowadzenie wszelkich działań mających na celu wypromowanie witryny w Google – tak, aby stała się popularna wśród potencjalnych klientów.

Zadania specjalisty SEO

Skorzystanie z usług specjalisty SEO to jedyny sposób na skuteczne wypozycjonowanie firmowej strony internetowej czy sklepu online. Aby promocja przebiegała w sposób prawidłowy, niezbędna jest bowiem szeroka wiedza z zakresu nie tylko samego SEO, ale również marketingu internetowego, programowania czy działania stron internetowych. Co więcej, pozycjoner powinien mieć dostęp do specjalistów z innych dziedzin, takich jak copywriterzy, programiści czy web deweloperzy, których pomoc jest często niezbędna, by cieszyć się doskonałymi wynikami pozycjonowania.

Co w takim razie wchodzi w skład zadań specjalisty SEO? Do tych najważniejszych zaliczamy:

  • analizę zawartości oraz technicznych aspektów witryny, a także jej optymalizację – pod kątem wymogów użytkowników i robotów Google (mowa tu o meta tagach, nagłówkach, prędkości wczytywania się strony i jej responsywności oraz wielu innych zagadnieniach);
  • analizę słów kluczowych, jakie wpisują użytkownicy Google w celu znalezienia strony internetowej, ich dopasowanie oraz optymalizację, co jest kluczowym elementem budowania widoczności witryny;
  • zbudowanie odpowiedniego zaplecza linków – zarówno tych wewnętrznych, jak i zewnętrznych, które również są niezbędne do wygrania walki o pozycje w Google z konkurencyjnymi witrynami;
  • zadbanie o treści na stronie internetowej, które będą profesjonalne, atrakcyjne dla użytkowników i merytoryczne, a przy tym nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi.

Oczywiście to tylko część zadań, jakie należą do specjalisty SEO. Zwieńczeniem jego działań jest analiza efektów oraz raportowanie sytuacji klientowi. W oparciu o to możliwe jest późniejsze modyfikowanie strategii i osiąganie jeszcze lepszych efektów pozycjonowania.

 

Jakie cechy powinien mieć specjalista SEO?

Specjalista SEO powinien przede wszystkim dysponować dużą wiedzą i doświadczeniem. Jego zadanie nie należy bowiem do łatwych, a duża konkurencja w niemal każdej branży sprawia, że promocja strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google to bardzo wymagający proces. W sukcesie pomaga kilka cech, które powinien posiadać każdy specjalista SEO. Mowa tutaj zwłaszcza o:

  • cierpliwości, ponieważ pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i dlatego wymaga wielu miesięcy ciężkiej pracy oraz pokonywania licznych przeszkód, jakie pojawią się na drodze do ostatecznego sukcesu;
  • analitycznym myśleniu, które pozwala na dokładną analizę efektów i konwersji na stronie, a następnie wdrożenie zmian dających możliwość jeszcze efektywniejszego promowania serwisu;
  • systematyczności, ponieważ SEO wymaga ciągłych reakcji i bezustannego działania – każde zaniechanie albo brak dokładnej analizy wyników może zniweczyć cały dotychczasowy trud i znacznie utrudnić pozycjonowanie strony internetowej;
  • nieszablonowym myśleniu, które pozwala na realizację każdego, nawet najtrudniejszego i najbardziej nietypowego zlecenia;
  • elastyczności, a więc dopasowaniu się do potrzeb, budżetu i celów klienta – każda strona jest inna i każda wymaga nieco innych działań, dlatego specjalista SEO musi brać pod uwagę wiele czynników;
  • odporności na stres – pozycjonowanie to jedna z najlepszych, ale i najbardziej stresujących metod promocji witryny w Internecie, dlatego też wymaga nerwów ze stali;
  • chęci rozwoju – SEO ewoluuje i wymaga ciągłego kształcenia się, dlatego specjalista SEO musi aktualizować swoją wiedzę i bezustannie podążać za najnowszymi trendami.

Znalezienie specjalisty SEO, który posiada wiedzę, doświadczenie i wszystkie te cechy nie jest oczywiście łatwe. Nie obawiaj się jednak – po dokładnej analizie ofert i opinii z pewnością trafisz na takiego pozycjonera, który spełni Twoje oczekiwania i zapewni Ci kompleksowe wsparcie na drodze do sukcesu biznesowego!

 

Pomoc specjalisty SEO czy samodzielne pozycjonowanie strony?

Jeżeli jesteś właścicielem firmy i chcesz skutecznie promować ją w Internecie, skorzystaj z pomocy specjalisty SEO. Jak wspomniałem wcześniej, proces pozycjonowania strony wymaga wiedzy, doświadczenia, a do tego specjalistycznych narzędzi, dlatego samodzielne działania nie przyniosą Ci większych efektów. Co więcej, narażą Cię na kary od Google. Z odpowiednim wsparciem zyskasz możliwość rywalizacji z konkurencją i skutecznego zdobywania nowych klientów. A to klucz do Twojego sukcesu!

Dodaj komentarz