Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Pozycjonowanie sklepu IdoSell

Mateusz Kozłowski; 2022-07-17

Masz już sklep internetowy na platformie IdoSell, wszystko przygotowane, wirtualne półki uginają się pod ciężarem produktów. Odhaczasz z listy wykonane zadania i upewniasz się, czy wszystko jest gotowe na wizyty klientów? A może dopiero planujesz otwarcie sklepu internetowego i zastanawiasz się nad kolejnymi ważnymi krokami?
Bez względu na to, który scenariusz jest Ci bliższy, sprawdź, czy na liście priorytetów umieściłeś pozycjonowanie sklepu. Jeśli nie, wpisz je czym prędzej i zajmij się nim jak najszybciej.

IdoSell to polska firma oferująca usługi dla sklepów i hurtowni internetowych. Zrobiona z rozmachem, pod dużych graczy, jest również dobrym partnerem dla małych biznesów. Firma od samego początku stawia na wyspecjalizowaną opiekę techniczną i grono wykwalifikowanych ekspertów.  Dużym atutem sklepu IdoSell jest fakt, że jest przyjazny SEO, co znacznie ułatwia pozycjonowanie sklepu i zwiększanie widoczności w wyszukiwarce.


Jakościowy content,
a pozycjonowanie sklepu IdoSell

Jednym z najważniejszych wskaźników rankingowych Google są unikalne treści. Właściciele stron internetowych słusznie przykładają coraz większą wagę do content marketingu.  Nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego IdoSell. Teksty na stronę główną i opisy powinny być unikalne, dedykowane tej konkretnej stronie i pojawiać się tylko na niej. To oznacza, że źle widziane jest kopiowane zawartości strony od innych miejsc w sieci np. sklepów partnerskich czy hurtowni.
Jeśli w swoim sklepie masz setki produktów i stworzenie unikalnych tekstów dla każdego z nich jest trudne bądź niemożliwe, wybierz najważniejsze treści oraz kategorie i skup się na nich. Jeśli możesz, zatrudnij copywritera, który wesprze Cię w tych działaniach. Pamiętaj, że ten wysiłek się opłaci, bo roboty Google promują wartościowe treści.

Znaczenie tytułu i opisu strony w pozycjonowaniu sklepu IdoSell

Tytuł oraz opis strony są widoczne w wynikach wyszukiwania. Tytuł widnieje jako klikalny link, a opis znajduje się tuż pod nim. Jest to znakomite miejsce, aby zachęcić użytkownika do odwiedzenia witryny. Ważne więc, aby w opisie znalazły się najważniejsze informacje o tym, co oferuje Twój sklep. Pamiętaj, aby pisać zwięźle, nie masz tam zbyt wiele miejsca. Długość opisu nie jest określona liczbą znaków, a długością w pikselach (wynika to z różnej szerokości liter w alfabecie), dla ułatwienia przyjmuje się, że powinna wynosić do ok. 150-160 znaków.

Pozycjonowanie sklepu IdoSell, a nagłówki

Umiejętne używanie nagłówków w sklepie internetowym wpływa na pozytywny odbiór przez roboty wyszukiwarek, zwłaszcza gdy zadbasz o prawidłowe słowa kluczowe.
Nagłówek H1 należy umieszczać u góry strony, podsuwając je pod nos robotom, gdy kolejno będą analizować treści na stronie. Nagłówki H2 i H3 najlepiej stosować w dłuższych frazach, np. w opisie kategorii.

Pozycjonowanie sklepu IdoSell – odpowiednie nazwy kategorii i produktów

Przemyślane nazewnictwo kategorii i produktów to z jednej strony umożliwienie klientom dokonania wygodnych i szybkich zakupów, a z drugiej zwiększenie szansy na wysoką pozycję w Google. Zastanów się, co Twój potencjalny klient będzie wpisywać w wyszukiwarkę i użyj tej wiedzy podczas pisania opisów kategorii i produktów.

Nazwa kategorii

Przede wszystkim pamiętaj, aby nazwy dokładnie odzwierciedlały to, co oferujesz klientom. Bądź precyzyjny, unikaj dwuznaczności czy uogólnień. Nie wrzucaj kilku różnych produktów do jednej kategorii, po prostu rozbij je na kilka, odpowiadającym danej zawartości. Unikaj tworzenia kategorii, które niewiele mówią klientowi jak np., „inne”. Warto włożyć w to działanie energię i dokładnie sprawdzić, jakie frazy są wyszukiwane i adekwatnie nazwać kategorie.

Nazwa produktu

Tu najważniejsza jest dokładność i precyzja, nazwa powinna zawierać wszystkie dane, po których klient może szukać produktu. To też wygodne rozróżnienie dla klienta, gdy szuka konkretnego modelu, rodzaju, rozmiaru czy smaku. Dobrze jest zawrzeć to wszystko w nazwie i tym samym umożliwić mu szybką identyfikację.

Jak user experience wpływa na pozycjonowanie sklepu IdoSell

User experience (UX) to ogół doświadczeń użytkownika podczas obcowania z danym produktem, usługą, witryną. W ostatnich latach pojęcie to zyskało na popularności, co znacznie wpłynęło na świadomość oraz na pracę projektantów, twórców stron i pozostałych ekspertów.
W przypadku sklepów internetowych największy priorytet dotyczy użyteczności, szybkości wczytywania, logicznej ścieżki zakupowej, estetyki, która nie odciąga uwagi od najważniejszych treści.

Użyteczność oraz nawigacja w sklepie

Projektując swój sklep internetowy, pomyśl o tym, że Twój potencjalny klient, podczas wizyty, odbywa podróż. Zadbaj o to, aby otrzymał on mapę oraz drogowskazy i doszedł tam, gdzie chciał,
a jego podróż była przyjemna. Wtedy będzie chciał wracać.
Przyjrzyj się uważnie menu na stronie, ma być widoczne, przejrzyste, dobrze opisane. Tak, aby użytkownik, który trafił na stronę, mógł bez problemu odnaleźć to, czego szuka.

Szybkość wczytywania

Po jakim czasie wychodzisz ze strony, gdy ta za długo się ładuje? Szybko, prawda?
Czas jest najcenniejszą walutą, w internecie jest mierzony w sekundach, a witryna, która wczytuje się dłużej niż 5 sekund, szybko może stracić zainteresowanie. Na pewno znasz to z autopsji.
Jak możesz przyspieszyć działanie swojej strony?

1. Optymalizuj obrazki w sklepie

2. Kompresuj dane i zmniejszaj ich objętość

3. Unikaj zbyt wielu zewnętrznych skryptów

Estetyka

Subiektywne gusta i odczucia to jedno, jednak ważna jest estetyka strony, która nie przeszkadza
w konsumowaniu treści i nie odwraca uwagi od tego, co najważniejsze, a także nie męczy wzroku np. zbyt jaskrawymi kolorami. Zapewne miło Ci będzie, słuchać komplementów, że sklep, nad którym tak długo pracowałeś, jest ładny, jednak najważniejszym zadaniem sklepu jest sprzedaż.

Pozycjonowanie sklepu IdoSell – najczęstsze pytania

1. Czy w sklepie IdoSell należy samodzielnie przygotować mapę strony, czy jest to zautomatyzowane?

Mapa strony to zbiór wszystkich adresów URL podstron należących do danej witryny sklepu internetowego. Służy do nawigowania robotów wyszukiwarek, poprawia widoczność strony i jej indeksowanie. W IdoSell jest to proces zautomatyzowany – plik jest tworzony przez system, przesyłany do Google (i docelowo trafia do robotów wyszukiwarek).

2. Jaki wpływ na pozycjonowanie ma przenoszenie sk lepu z innego systemu na system IdoSell?

Zmiana systemu obsługującego sklep internetowy może spowodować zmianę adresów podstron, wiąże się to z tym, że poszczególne adresy, zapamiętane przez roboty mogą stać się nieaktualne.

Wiele zależy od tego, czy i jakie działania związane z pozycjonowaniem, były podejmowane wcześniej. Jeśli wkładano w nie wiele wysiłku, należy skupić się na amortyzowaniu skutków związanych z przeniesieniem sklepu.

3. Jaki wpływ na pozycjonowanie mają linki nieaktywne (np. brak lub wyprzedanie towaru)?

Sklepy IdoSell zostały zaprojektowane tak, że w momencie, gdy towar zostaje usunięty, system automatycznie ustawia przekierowanie 301 na stronę główną. Więc w przypadku, gdy nie ma towaru, klient nadal zostaje na stronie. Istnieje możliwość ręcznej zmiany tego ustawienia, jeśli chcesz inaczej pokierować klientów.

4. Czym jest przekierowanie 301?

Jest to sposób na wysłanie ruchu internetowego z jednego adresu internetowego na drugi (np. starego na nowy). Użytkownik, który wpisze nieaktualny adres, zostaje automatycznie przekierowany pod właściwy, bez informacji o błędzie.
Dzięki temu rozwiązaniu przeglądarki i roboty wyszukiwarek poprawnie interpretują URL.

5. A czym jest przekierowanie 302?

W tym wypadku również następuje przekierowanie odwiedzającego z jednego adresu na drugi.
Użytkownik właściwie nie poczuje różnicy między przekierowaniem 301 a 302. Jednak różnica dotyczy wyszukiwarki, która odbiera informacje, że przekierowanie 302 jest tymczasowe, a pierwotny adres nie zniknął, jest nadal pozycjonowany (w przypadku 301 przekierowanie jest stałe, jeden adres znika z wyszukiwarki, a w jego miejsce pojawia się nowy).

 

Dodaj komentarz