Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Dlaczego unikać specjalistów SEO stosujących Black Hat SEO?

Mateusz Kozłowski; 2022-05-15

W dzisiejszym świecie obecność biznesu w internecie jest kwestią kluczową dla jego sukcesu. Aby skutecznie reklamować firmę, należy korzystać z odpowiednich narzędzi, które ułatwią wyszukanie strony w wyszukiwarce. Do tego celu wykorzystuje się metody pozycjonowania stron internetowych. Niestety jest to proces długotrwały i wymagający dużej wiedzy. Najprościej skorzystać więc z usług specjalisty SEO, który kompleksowo zajmie się tematem. Nie każdy jednak działa skutecznie, a niektórzy obiecują niemożliwe do uzyskania efekty, takie jak ekspresowe SEO. Tacy pozycjonerzy często korzystają z niedozwolonych technik – tzw. Black Hat SEO. Co to jest? Dlaczego unikać specjalistów SEO stosujących te techniki?

 

SEO – czym jest i do czego jest nam potrzebne?

SEO to skrót od angielskich słów Search Engine Optimization. Jest to proces budowania ruchu w witrynie internetowej, pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania. Trzeba zaznaczyć, że nie da się zbudować dobrego SEO w dzień, w tydzień, a nawet w miesiąc. Dobrze zoptymalizowana strona jest prowadzona stale, a SEO nie jest czynnością jednorazową. W przypadku biznesów skoncentrowanych na działalności internetowej istnieje szansa, że zatrudnienie eksperta SEO na stałe będzie wręcz koniecznością.

Dwie techniki pozycjonowania

SEO dzielimy na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. White Hat obejmuje wszystkie pozytywne praktyki, które wspomagają witrynę i czynią ją zauważalną dla wyszukiwarek w długim terminie. Black Hat SEO to działania niezalecane, które być może są w stanie przynieść krótkoterminowe korzyści, ale w długim okresie spowodują szkody dla witryny, a potencjalnie dla całej firmy. W skrajnych przypadkach mogą doprowadzić nawet do całkowitego zdjęcia jej z wyników wyszukiwania.

Czym jest Black Hat SEO?

Black Hat SEO to niedozwolone techniki pozycjonowania – choć może lepszym słowem byłoby tu „manipulowania” pozycją strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Google posiada własną listę działań, które uznają za nieetyczne i które w efekcie podlegają karze. Stosowanie ich może prowadzić do nałożenia filtrów i banów na witrynę internetową, co uniemożliwi odnalezienie jej przez użytkowników przeszukujących najpopularniejsze wyszukiwarki.

Dlaczego unikać specjalistów SEO stosujących Black Hat SEO?

Poza wspomnianymi filtrami i banami, korzystanie z usług konsultantów SEO polecających metody Black Hat naraża firmę na utratę reputacji. Pozycjoner przygotowujący tego rodzaju strategię opiera ją na niskiej jakości treściach, które nie są merytoryczne, często prezentują nieczytelny styl, a frazy kluczowe są w nich umieszczane w sposób losowy, maszynowy i nienaturalny.  Klient mający do czynienia z taką stroną nie uzna jej za wartościowe źródło informacji, a stojących za nią ludzi za właściwych partnerów do interesów.

Specjalista SEO korzystający z zakazanych metod najczęściej spamuje linkami i nie dba o kwestie UX (doświadczeń użytkownika i wyglądu strony). Przez to witryna ładuje się długo i w żaden sposób nie zachęca internauty, aby na niej pozostał. Często więc nawet jeżeli strony pozycjonowane w ten sposób rzeczywiście uzyskają dużo wyświetleń w krótkim terminie, wskaźnik konwersji będzie niezadowalający, gdyż użytkownicy nie obdarzą strony zaufaniem. Oznacza to, że ludzie dotrą do naszej firmy, ale nie skorzystają z jej usług, a to czasem może być jeszcze gorszym scenariuszem, niż gdyby nigdy się o niej nie dowiedzieli.

 

Dodaj komentarz