Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Dlaczego lepiej zostawić pozycjonowanie specjalistom SEO?

Mateusz Kozłowski; 2021-10-30

Wielu przedsiębiorczych i ambitnych ludzi uwielbia do wszystkiego dochodzić samemu. Wtedy sukces smakuje najlepiej, a satysfakcja jest o wiele większa. Niestety, są dziedziny, w przypadku których o wiele lepiej jest zdać się na wiedzę i doświadczenie innych. Nie bez powodu tak dużą popularnością cieszą się dzisiaj outsourcing czy usługi marketingowe, takie jak SEO. Jeżeli zależy Ci na tym, aby pozycjonowanie strony WWW przebiegało bezproblemowo i było skuteczne, powinieneś skorzystać z usług specjalistów. Dlaczego? Oto 5 najważniejszych powodów!

Po pierwsze – pozycjonując stronę samodzielnie, popełnisz wiele błędów


Bez marketingu osiągnięcie sukcesu biznesowego byłoby niemożliwe – wie o tym każdy, kto kiedykolwiek próbował rywalizować z konkurencją, niezależnie od branży. Niestety, aby osiągnąć sukces i pozyskać większą liczbę klientów, należy zlecić działania specjalistom, ponieważ promocja i reklama, zwłaszcza w Internecie, to niezwykle szerokie dziedziny. Brak stosownej wiedzy i doświadczenia może doprowadzić, że samodzielne prowadzenie działań nie tylko nie pomoże, ale wręcz zaszkodzi Twojej reputacji lub sprzedaży.

Pozycjonowanie stron jest dziedziną, w przypadku której jest to najlepiej widoczne. W jego skład wchodzą bardzo szerokie i często niezwykle dokładne działania, które wymagają wiedzy, doświadczenia i czasu. Jakikolwiek błąd może sprawić, że Twoja strona internetowa znajdzie się na niskiej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google albo w ogóle mnie będzie rankować. Co więcej, błędy mogą nawet doprowadzić do ukarania witryny, co uniemożliwi jej skuteczne pozycjonowanie w przyszłości. Lepiej więc nie ryzykować!

Jakie błędy SEO możesz popełnić przez brak wiedzy i doświadczenia?
  • Niskiej jakości treści na stronie internetowej albo, co gorsza, kopiowanie tekstów z innych stron.

  • Nieodpowiednie nasycenie tekstów frazami kluczowymi albo wybór niewłaściwych keywordsów.

  • Nieodpowiednie, słabe zaplecze linkowe, kupowanie linków, spamowanie nimi w treści i wiele innych.

  • Brak meta-tagów oraz innych działań optymalizacyjnych, które są niezbędne w pozycjonowaniu strony.


Chcesz uniknąć błędów i zapewnić sobie skuteczne pozycjonowanie strony, bez potencjalnych problemów? Skorzystaj z pomocy fachowców!


Po drugie – samodzielne SEO wymaga czasu


Jeżeli prowadzisz własny biznes, z całą pewnością doskonale wiesz, jak wiele czasu potrzebujesz, by zrealizować swoje zadania i mieć wszystko pod kontrolą. Zapewne zdajesz sobie również sprawę z tego, że każdy dodatkowy obowiązek mógłby znacznie zmniejszyć skuteczność Twoich działań i spowodować jeszcze większy nawał pracy.

Samodzielne pozycjonowanie strony, w momencie posiadania wielu innych obowiązków, jest po prostu mało realne, a nawet niemożliwe. Wymaga bowiem poświęcenia nawet kilku godzin dziennie – na optymalizowanie strony, pozyskiwanie linków, usprawnianie działania witryny, budowanie contentu. Do tego wszystkiego dochodzi edukacja w zakresie SEO, prowadzenie kont firmowych w mediach społecznościowych, reklamy Google Ads i wiele, wiele innych.

Jeżeli chcesz osiągnąć widoczność w Google, musisz poświęcić sporo czasu na liczne, często żmudne działania związane z SEO. Z tego też względu zdecydowana większość właścicieli firm decyduje się na skorzystanie z usług specjalistycznych agencji, które mogą poświęcić się w stu procentach promocji witryn swoich klientów. Tobie też to radzę.

 

Po trzecie – powierzając pozycjonowanie strony specjalistom, nie płacisz za narzędzia


Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej lub sklepu online to nie tylko strata czasu, ale również pieniędzy. Jak to możliwe, skoro nie korzystasz z usług specjalistów? Nie zapominaj, że do skutecznego SEO niezbędne będą odpowiednie narzędzia. Znajdziesz wśród nich oczywiście rozwiązania darmowe, jednak nie oszukujmy się – nie dadzą Ci one tyle możliwości, co te płatne. A one mogą kosztować naprawdę wiele, w efekcie czego o wiele bardziej opłacalne okaże się skorzystanie z usług specjalisty SEO.

Przykład

Jedno z najpopularniejszych narzędzi, bez którego pozycjonowania stron nie wyobraża sobie większość specjalistów, czyli Ahrefs, kosztuje 99$ miesięcznie. Mowa oczywiście o najmniejszym pakiecie, który daje bardzo ograniczone możliwości. Chcąc czerpać wszystkie korzyści z Ahrefs i tym samym zapewnić sobie skuteczniejsze SEO, trzeba płacić 399$! To wydatek, na który nie będzie w stanie pozwolić sobie wielu przedsiębiorców – dlatego też warto powierzyć pozycjonowanie strony specjalistom SEO.

 

Po czwarte – specjalista SEO zajmie się wszystkim


Jeżeli sądzisz, że jesteś w stanie samodzielnie pozycjonować swoją stronę internetową i wyprzedzić w wyszukiwarce Google swoją konkurencję, prawdopodobnie… nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak wiele pracy Cię czeka i jak liczne problemy napotkasz na każdym kroku. Niestety, pozycjonowanie stron to niełatwy kawałek chleba – musisz:
  • przeprowadzić kompleksowy audyt swojej strony internetowej pod kątem potrzeb użytkowników i wymogów Google;

  • dokonać analizy konkurencji, bez której skuteczne rywalizowanie z innymi stronami byłoby niemal niemożliwe;

  • opracować dokładną strategię pozycjonowania i ustalić plan działania, by o niczym nie zapomnieć i wszystko zrobić we właściwej kolejności;

  • wybrać odpowiednie słowa kluczowe, a następnie właściwie rozmieścić je na swojej stronie – najlepiej w stworzonych od podstaw, atrakcyjnych treściach;

  • pozyskać wartościowe linki zewnętrzne, bez których skuteczne pozycjonowanie strony nie byłoby możliwe.


Wymieniać tak mógłbym jeszcze przez dłuższy czas, bo to, o czym napisałem, jest tylko wierzchołkiem góry lodowej. Pozycjonowanie strony WWW to ciężka praca, dlatego też o wiele lepiej powierzyć ją specjaliście SEO.

Posiada on wiedzę, doświadczenie i współpracuje z pozycjonerami, copywriterami, programistami, a także specjalistami z wielu innych dziedzin. W ten sposób efekt końcowy, a więc TOP3 Twojej strony w Google, będzie efektem pracy całego zespołu ludzi.

 

Po piąte – wciąż będziesz mieć kontrolę nad procesem pozycjonowania strony


Niektórzy przedsiębiorcy wolą wszystko robić samodzielnie, ponieważ obawiają się utraty kontroli. W przypadku pozycjonowania strony nie musisz się tego obawiać – niezależnie od tego, czy skorzystasz z usług freelancera, czy agencji SEO, będziesz mieć dostęp do raportów, z których dowiesz się, jak przebiegają prace, jaki jest ich efekt oraz co trzeba poprawić, aby było lepiej. W ten sposób masz wszystko pod kontrolą i nie musisz obawiać się, że cokolwiek będzie ustalane za twoimi plecami czy bez Twojej wiedzy.

 

Dodaj komentarz