Blog
Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO


Dlaczego lepiej zostawić pozycjonowanie specjalistom SEO?
Mateusz Kozłowski; 2021-10-30
Wielu przedsiębiorczych i ambitnych ludzi uwielbia do wszystkiego dochodzić samemu. Wtedy sukces smakuje najlepiej, a satysfakcja jest o wiele większa. Niestety, są dziedziny, w przypadku których o wiele lepiej jest zdać się na wiedzę i doświadczenie innych. Nie bez powodu tak dużą popularnością cieszą się dzisiaj outsourcing czy usługi marketingowe, takie jak SEO. Jeżeli zależy Ci na tym, aby pozycjonowanie strony WWW przebiegało bezproblemowo i było skuteczne, powinieneś skorzystać z usług specjalistów. Dlaczego? Oto 5 najważniejszych powodów!
Bez marketingu osiągnięcie sukcesu biznesowego byłoby niemożliwe – wie o tym każdy, kto kiedykolwiek próbował rywalizować z konkurencją, niezależnie od branży. Niestety, aby osiągnąć sukces i pozyskać większą liczbę klientów, należy zlecić działania specjalistom, ponieważ promocja i reklama, zwłaszcza w Internecie, to niezwykle szerokie dziedziny. Brak stosownej wiedzy i doświadczenia może doprowadzić, że samodzielne prowadzenie działań nie tylko nie pomoże, ale wręcz zaszkodzi Twojej reputacji lub sprzedaży.
Pozycjonowanie stron jest dziedziną, w przypadku której jest to najlepiej widoczne. W jego skład wchodzą bardzo szerokie i często niezwykle dokładne działania, które wymagają wiedzy, doświadczenia i czasu. Jakikolwiek błąd może sprawić, że Twoja strona internetowa znajdzie się na niskiej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google albo w ogóle mnie będzie rankować. Co więcej, błędy mogą nawet doprowadzić do ukarania witryny, co uniemożliwi jej skuteczne pozycjonowanie w przyszłości. Lepiej więc nie ryzykować!
Jakie błędy SEO możesz popełnić przez brak wiedzy i doświadczenia?
Chcesz uniknąć błędów i zapewnić sobie skuteczne pozycjonowanie strony, bez potencjalnych problemów? Skorzystaj z pomocy fachowców!
Jeżeli prowadzisz własny biznes, z całą pewnością doskonale wiesz, jak wiele czasu potrzebujesz, by zrealizować swoje zadania i mieć wszystko pod kontrolą. Zapewne zdajesz sobie również sprawę z tego, że każdy dodatkowy obowiązek mógłby znacznie zmniejszyć skuteczność Twoich działań i spowodować jeszcze większy nawał pracy.
Samodzielne pozycjonowanie strony, w momencie posiadania wielu innych obowiązków, jest po prostu mało realne, a nawet niemożliwe. Wymaga bowiem poświęcenia nawet kilku godzin dziennie – na optymalizowanie strony, pozyskiwanie linków, usprawnianie działania witryny, budowanie contentu. Do tego wszystkiego dochodzi edukacja w zakresie SEO, prowadzenie kont firmowych w mediach społecznościowych, reklamy Google Ads i wiele, wiele innych.
Jeżeli chcesz osiągnąć widoczność w Google, musisz poświęcić sporo czasu na liczne, często żmudne działania związane z SEO. Z tego też względu zdecydowana większość właścicieli firm decyduje się na skorzystanie z usług specjalistycznych agencji, które mogą poświęcić się w stu procentach promocji witryn swoich klientów. Tobie też to radzę.
Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej lub sklepu online to nie tylko strata czasu, ale również pieniędzy. Jak to możliwe, skoro nie korzystasz z usług specjalistów? Nie zapominaj, że do skutecznego SEO niezbędne będą odpowiednie narzędzia. Znajdziesz wśród nich oczywiście rozwiązania darmowe, jednak nie oszukujmy się – nie dadzą Ci one tyle możliwości, co te płatne. A one mogą kosztować naprawdę wiele, w efekcie czego o wiele bardziej opłacalne okaże się skorzystanie z usług specjalisty SEO.
Przykład
Jedno z najpopularniejszych narzędzi, bez którego pozycjonowania stron nie wyobraża sobie większość specjalistów, czyli Ahrefs, kosztuje 99$ miesięcznie. Mowa oczywiście o najmniejszym pakiecie, który daje bardzo ograniczone możliwości. Chcąc czerpać wszystkie korzyści z Ahrefs i tym samym zapewnić sobie skuteczniejsze SEO, trzeba płacić 399$! To wydatek, na który nie będzie w stanie pozwolić sobie wielu przedsiębiorców – dlatego też warto powierzyć pozycjonowanie strony specjalistom SEO.
Jeżeli sądzisz, że jesteś w stanie samodzielnie pozycjonować swoją stronę internetową i wyprzedzić w wyszukiwarce Google swoją konkurencję, prawdopodobnie… nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak wiele pracy Cię czeka i jak liczne problemy napotkasz na każdym kroku. Niestety, pozycjonowanie stron to niełatwy kawałek chleba – musisz:
Wymieniać tak mógłbym jeszcze przez dłuższy czas, bo to, o czym napisałem, jest tylko wierzchołkiem góry lodowej. Pozycjonowanie strony WWW to ciężka praca, dlatego też o wiele lepiej powierzyć ją specjaliście SEO.
Posiada on wiedzę, doświadczenie i współpracuje z pozycjonerami, copywriterami, programistami, a także specjalistami z wielu innych dziedzin. W ten sposób efekt końcowy, a więc TOP3 Twojej strony w Google, będzie efektem pracy całego zespołu ludzi.
Niektórzy przedsiębiorcy wolą wszystko robić samodzielnie, ponieważ obawiają się utraty kontroli. W przypadku pozycjonowania strony nie musisz się tego obawiać – niezależnie od tego, czy skorzystasz z usług freelancera, czy agencji SEO, będziesz mieć dostęp do raportów, z których dowiesz się, jak przebiegają prace, jaki jest ich efekt oraz co trzeba poprawić, aby było lepiej. W ten sposób masz wszystko pod kontrolą i nie musisz obawiać się, że cokolwiek będzie ustalane za twoimi plecami czy bez Twojej wiedzy.
Po pierwsze – pozycjonując stronę samodzielnie, popełnisz wiele błędów
Bez marketingu osiągnięcie sukcesu biznesowego byłoby niemożliwe – wie o tym każdy, kto kiedykolwiek próbował rywalizować z konkurencją, niezależnie od branży. Niestety, aby osiągnąć sukces i pozyskać większą liczbę klientów, należy zlecić działania specjalistom, ponieważ promocja i reklama, zwłaszcza w Internecie, to niezwykle szerokie dziedziny. Brak stosownej wiedzy i doświadczenia może doprowadzić, że samodzielne prowadzenie działań nie tylko nie pomoże, ale wręcz zaszkodzi Twojej reputacji lub sprzedaży.
Pozycjonowanie stron jest dziedziną, w przypadku której jest to najlepiej widoczne. W jego skład wchodzą bardzo szerokie i często niezwykle dokładne działania, które wymagają wiedzy, doświadczenia i czasu. Jakikolwiek błąd może sprawić, że Twoja strona internetowa znajdzie się na niskiej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google albo w ogóle mnie będzie rankować. Co więcej, błędy mogą nawet doprowadzić do ukarania witryny, co uniemożliwi jej skuteczne pozycjonowanie w przyszłości. Lepiej więc nie ryzykować!
Jakie błędy SEO możesz popełnić przez brak wiedzy i doświadczenia?
- Niskiej jakości treści na stronie internetowej albo, co gorsza, kopiowanie tekstów z innych stron.
- Nieodpowiednie nasycenie tekstów frazami kluczowymi albo wybór niewłaściwych keywordsów.
- Nieodpowiednie, słabe zaplecze linkowe, kupowanie linków, spamowanie nimi w treści i wiele innych.
- Brak meta-tagów oraz innych działań optymalizacyjnych, które są niezbędne w pozycjonowaniu strony.
Chcesz uniknąć błędów i zapewnić sobie skuteczne pozycjonowanie strony, bez potencjalnych problemów? Skorzystaj z pomocy fachowców!
Po drugie – samodzielne SEO wymaga czasu
Jeżeli prowadzisz własny biznes, z całą pewnością doskonale wiesz, jak wiele czasu potrzebujesz, by zrealizować swoje zadania i mieć wszystko pod kontrolą. Zapewne zdajesz sobie również sprawę z tego, że każdy dodatkowy obowiązek mógłby znacznie zmniejszyć skuteczność Twoich działań i spowodować jeszcze większy nawał pracy.
Samodzielne pozycjonowanie strony, w momencie posiadania wielu innych obowiązków, jest po prostu mało realne, a nawet niemożliwe. Wymaga bowiem poświęcenia nawet kilku godzin dziennie – na optymalizowanie strony, pozyskiwanie linków, usprawnianie działania witryny, budowanie contentu. Do tego wszystkiego dochodzi edukacja w zakresie SEO, prowadzenie kont firmowych w mediach społecznościowych, reklamy Google Ads i wiele, wiele innych.
Jeżeli chcesz osiągnąć widoczność w Google, musisz poświęcić sporo czasu na liczne, często żmudne działania związane z SEO. Z tego też względu zdecydowana większość właścicieli firm decyduje się na skorzystanie z usług specjalistycznych agencji, które mogą poświęcić się w stu procentach promocji witryn swoich klientów. Tobie też to radzę.
Po trzecie – powierzając pozycjonowanie strony specjalistom, nie płacisz za narzędzia
Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej lub sklepu online to nie tylko strata czasu, ale również pieniędzy. Jak to możliwe, skoro nie korzystasz z usług specjalistów? Nie zapominaj, że do skutecznego SEO niezbędne będą odpowiednie narzędzia. Znajdziesz wśród nich oczywiście rozwiązania darmowe, jednak nie oszukujmy się – nie dadzą Ci one tyle możliwości, co te płatne. A one mogą kosztować naprawdę wiele, w efekcie czego o wiele bardziej opłacalne okaże się skorzystanie z usług specjalisty SEO.
Przykład
Jedno z najpopularniejszych narzędzi, bez którego pozycjonowania stron nie wyobraża sobie większość specjalistów, czyli Ahrefs, kosztuje 99$ miesięcznie. Mowa oczywiście o najmniejszym pakiecie, który daje bardzo ograniczone możliwości. Chcąc czerpać wszystkie korzyści z Ahrefs i tym samym zapewnić sobie skuteczniejsze SEO, trzeba płacić 399$! To wydatek, na który nie będzie w stanie pozwolić sobie wielu przedsiębiorców – dlatego też warto powierzyć pozycjonowanie strony specjalistom SEO.
Po czwarte – specjalista SEO zajmie się wszystkim
Jeżeli sądzisz, że jesteś w stanie samodzielnie pozycjonować swoją stronę internetową i wyprzedzić w wyszukiwarce Google swoją konkurencję, prawdopodobnie… nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak wiele pracy Cię czeka i jak liczne problemy napotkasz na każdym kroku. Niestety, pozycjonowanie stron to niełatwy kawałek chleba – musisz:
- przeprowadzić kompleksowy audyt swojej strony internetowej pod kątem potrzeb użytkowników i wymogów Google;
- dokonać analizy konkurencji, bez której skuteczne rywalizowanie z innymi stronami byłoby niemal niemożliwe;
- opracować dokładną strategię pozycjonowania i ustalić plan działania, by o niczym nie zapomnieć i wszystko zrobić we właściwej kolejności;
- wybrać odpowiednie słowa kluczowe, a następnie właściwie rozmieścić je na swojej stronie – najlepiej w stworzonych od podstaw, atrakcyjnych treściach;
- pozyskać wartościowe linki zewnętrzne, bez których skuteczne pozycjonowanie strony nie byłoby możliwe.
Wymieniać tak mógłbym jeszcze przez dłuższy czas, bo to, o czym napisałem, jest tylko wierzchołkiem góry lodowej. Pozycjonowanie strony WWW to ciężka praca, dlatego też o wiele lepiej powierzyć ją specjaliście SEO.
Posiada on wiedzę, doświadczenie i współpracuje z pozycjonerami, copywriterami, programistami, a także specjalistami z wielu innych dziedzin. W ten sposób efekt końcowy, a więc TOP3 Twojej strony w Google, będzie efektem pracy całego zespołu ludzi.
Po piąte – wciąż będziesz mieć kontrolę nad procesem pozycjonowania strony
Niektórzy przedsiębiorcy wolą wszystko robić samodzielnie, ponieważ obawiają się utraty kontroli. W przypadku pozycjonowania strony nie musisz się tego obawiać – niezależnie od tego, czy skorzystasz z usług freelancera, czy agencji SEO, będziesz mieć dostęp do raportów, z których dowiesz się, jak przebiegają prace, jaki jest ich efekt oraz co trzeba poprawić, aby było lepiej. W ten sposób masz wszystko pod kontrolą i nie musisz obawiać się, że cokolwiek będzie ustalane za twoimi plecami czy bez Twojej wiedzy.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.