Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Z jakich narzędzi korzysta specjalista SEO?

Mateusz Kozłowski; 2022-05-15

Specjalista SEO ze względu na swoje umiejętności i doświadczenie doskonale radzi sobie z pozycjonowaniem stron i ma świadomość tego, w jaki sposób funkcjonuje algorytm wyszukiwarki Google. Pozycjoner wspiera się jednak w swojej pracy szeregiem różnych narzędzi, które pomagają w jego pracy i czynią go bardziej skutecznym. Na rynku dostępne są zarówno płatne, jak i z darmowe narzędzia, ale warto wspomnieć, że ekspert SEO zazwyczaj używa produktów najwyższej jakości, za które trzeba uiścić stosowną opłatę. Poznajmy niektóre z nich. Powinieneś sprawdzić te narzędzie, jeżeli wiążesz swoją przyszłość z SEO.


Narzędzia używane przez specjalistów SEO


Senuto

Konsultant SEO najczęściej używa narzędzi, które łączą w sobie różne funkcje. Takim można śmiało nazwać Senuto, które analizuje widoczność, bada pozycję i monitoruje słowa kluczowe. Dodatkowo jego zaletą jest prostota obsługi i czytelność. Zauważ, że wystarczy wpisać nazwę Twojej strony, a już po chwili pojawi się dokładna analiza wraz ze słowami kluczowymi i rozmaitymi wykresami.

Ubersuggest

Jeśli chodzi o śledzenie słów kluczowych, powinieneś wiedzieć o witrynie zwanej Ubersuggest. Darmowe narzędzia SEO, bo do takich właśnie zalicza się projekt Ubersuggest, zazwyczaj mają mocno ograniczoną funkcjonalność. Inaczej jest jednak w tym przypadku. Nie dość, że narzędzie samodzielnie wyszukuje i identyfikuje słowa klucze, to jeszcze daje nam informację o intencjach wyszukujących, wyświetlając sugestię terminów do użycia na swojej stronie. Przydatnym dodatkiem są rozbudowane wskaźniki zawierające:
  • liczbę słów kluczowych,

  • konkurencje,

  • CPC,

  • trendy sezonowe.


Ahrefs

Znacznie popularniejszym i równie dobrym narzędziem, które powinieneś znać jest Ahrefs. Ahrefs sam wskazuje, które części strony wymagają ulepszeń, aby znajdować się wyżej w wyszukiwarce. Narzędzie używane jest także przez specjalistów SEO, aby znaleźć powiązane hasła kluczowe, sprawdzić i poprawić linki, a także uzyskać przegląd najważniejszych elementów na danej witrynie.

Najbardziej efektywne narzędzia do sprawdzania stron internetowych


Google Search Console

Do szczegółowej analizy strony internetowej pod względem SEO znakomicie sprawdzają się narzędzia od Google. Pierwsze z nich – Google Search Console – to prawdziwa skarbnica wiedzy dla każdego pozycjonera. Możesz poznać dzięki niemu liczbę kliknięć i wyświetleń w danych kryteriach, a także podsumowanie linków wewnętrznych i przychodzących. Narzędzie jest bardzo rozbudowane, można go używać zarówno do całych witryn, jak i pojedynczych podstron.

Google Trends

Autorzy najpopularniejszej przeglądarki na świecie stworzyli także Google Trends. To narzędzie dostarcza nie tylko informacji na temat danego słowa kluczowego, ale także daje doskonały wgląd w trendy w danym temacie, co jest bezcenne na początkowym etapie rozwoju firmy. Badając najpopularniejsze zapytania w danym czasie i danej lokalizacji, umożliwia nam dogłębne przeanalizowanie rynków.

 

Dodaj komentarz