Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Szybkie pozycjonowanie - czy jest możliwe?

Mateusz Kozłowski; 2021-10-26

Pozycjonowanie to długotrwały proces, który wymaga co najmniej kilkumiesięcznej pracy oraz konsekwentnego realizowania wielu działań. Nie wierz w magiczne sztuczki. Wybierz skuteczne, ale nie błyskawiczne sposoby na poprawienie pozycji swojej witryny w wyszukiwarce Google. Jakie? Zapraszam do lektury krótkiego poradnika, w którym przedstawiam kilka wypróbowanych i godnych zaufania metod, które, co ważne, są legalne i bezpieczne.

 

Content is a king – nawet w szybkim pozycjonowaniu

Po pierwsze postaw na wartościowe treści, unikalne, wysokiej jakości, takie, które użytkownicy będą chętnie czytać. Dobre teksty sprawią, że Twoją stronę www polubią nie tylko czytelnicy, ale i algorytmy Google, co w konsekwencji da Ci przewagę nad konkurencją w wyszukiwarkach. Czym jest dobry tekst? Bardzo ważne jest, aby treści, które publikujesz na stronie www były merytoryczne, unikatowe, dobrze skonstruowane, poparte faktami, statystykami, analizami i wynikami badań.

Jeśli chcesz poprawić swój ranking SEO, zacznij od upewnienia się, że teksty na Twojej stronie www nie zostały skopiowane z innego miejsca w sieci. Algorytmy Google wychwycą je. Niska ocena Google to niższe miejsce w rankingu wyszukiwania. Pamiętaj, że algorytmy Google doceniają bardziej kompleksowe teksty. Nie zapomnij o odpowiedniej, czyli przyjaznej dla Google, konstrukcji tekstu. Wykorzystuj popularne słowa i frazy kluczowe. Pamiętaj, że nie może być ich za dużo. Artykuł na stronie www powinien mieć właściwe nagłówki, meta-tagi, linki do źródeł uznanych za wartościowe, a także schematy, infografiki, zdjęcia i grafiki. Zadbaj, aby słowa kluczowe pojawiły się też w podpisach grafik i tagach. Ponadto, warto zawrzeć w artykule listę najczęściej pojawiających się pytań wraz z odpowiedziami.

 

Budowanie wartościowych linków – sposób na szybsze pozycjonowanie

Budowanie linków (link building) to kolejny ważny element strategii SEO, który pomaga uzyskać wyższą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Link building w praktyce to wszelkie działania, które podejmiesz, aby na innych stronach www zostały opublikowane linki kierujące do Twojej strony www. Algorytmy Google preferują strony z dużą liczbą linków zwrotnych, ale, co bardzo istotne, z miejsc uznanych za wartościowe.

Sukces link bulidingu jest pośrednim efektem pracy w jakościowe treści. Jeśli dysponujesz ciekawym, niepowtarzalnym materiałem jest duża szansa, że inne portale, media, serwisy tematyczne i opiniotwórcze blogi opublikują go, podając link do Twojej strony. W jaki sposób budować sieć linków? Najlepszym sposobem jest aktywna promocja treści m.in. przez dystrybucję informacji prasowych, czy e-mail marketing. Warto zbudować bazę mediów, wpływowych blogów i influencerów z Twojej branży, nawiązać z nimi kontakt oraz regularnie wysyłać im ważne informacje z Twojej strony.

Jakie treści najchętniej są publikowane? Na pierwszym miejscu z całą pewnością są wyniki badań, rankingi i różnego rodzaju zestawienia. Popularnością cieszą się też wypowiedzi eksperckie i opinie. Ważne, żeby wysyłać je wtedy, gdy ich przydatność jest największa. Np. jeśli prowadzisz księgarnię online przygotuj i roześlij w czerwcu do mediów oraz influencerów listę TOP-10 najlepszych lektur na wakacje, a w grudniu TOP-5 najbardziej wymarzonych książek pod choinkę.

Czy link building to narzędzie, które pozwala uzyskać szybkie efekty? To zależy, co rozumiemy pod słowem szybki rezultat. Jednorazowa, dobrze przeprowadzona akcja PR pozwala w czasie kilku, kilkunastu dni pozyskać kilkanaście, do kilkudziesięciu linków. Z drugiej strony, zbudowanie relacji z dziennikarzami i influencerami, wymaga czasu i konsekwencji w działaniach.

Z pewnością warto inwestować w budowanie linków. Im więcej wartościowych linków kierujących do Twojej strony tym wyższa jest jej pozycja w wyszukiwarce Google. Ale to tylko część korzyści. Link building znacznie wykracza poza pozycjonowanie. To działanie, które pozwala wzmacniać świadomość marki, budować pozycję firmy oraz znajdować nowych klientów i zwiększać sprzedaż.

 

Techniczne a szybkie SEO

Koniecznie sprawdź techniczne aspekty strony www i popraw tam, gdzie jest to niezbędne. To jeden z elementów, który można zmodyfikować stosunkowo szybko. Kilka technicznych poprawek może w znaczący sposób wpłynąć na optymalizację strategii SEO. Kontroli wymagają: szybkość ładowania się strony, obsługiwany protokół, przyjazność wobec urządzeń mobilnych i responsywność, czy błędy indeksowania. To szeroki temat, który wymaga szerszego podjęcia. Tutaj jedynie go sygnalizuję.

Zatem nie wierz w czarodziejskie triki. Zadbaj o wysoką jakość swojej strony www i wprowadź w ruch samonapędzający się mechanizm budowania wysokiej pozycji strony w wyszukiwarkach dzięki optymalnej strukturze i doskonałemu kontentowi. Wartościowe treści przyciągają do Twojej strony więcej użytkowników, którzy, doceniając merytorykę i atrakcyjność tekstów, dzielą się nimi w mediach społecznościowych publikując linki. Dzięki wartościowemu kontentowi, szerokiej sieci wartościowych linków i mocnej obecności w mediach społecznościowych staniesz się ekspertem w swojej branży i zasygnalizujesz Google, że jesteś autorytetem i dostarczasz wysokiej jakości treści. W rezultacie algorytmy Google odwdzięczą się wyższą pozycją Twojej strony www w wynikach wyszukiwania.

 

Szybkie pozycjonowanie – pytania i odpowiedzi

Czy szybkie pozycjonowanie jest możliwe?

Nie, nie ma błyskawicznego, od ręki, pozycjonowania. Istnieją sposoby na poprawę pozycjonowania strony, ale zawsze jest to proces, który musi trwać co najmniej kilka miesięcy.

Czy szybkie pozycjonowanie jest bezpieczne?

Pomijając aspekty etyczne procederu, nie, nie jest to bezpieczne dla firmy. Z pewnością słyszałeś o praktykach „black hat SEO” oferujących natychmiastowe efekty SEO, jak masowe linki z mało wiarygodnych źródeł czy nadużycia w posługiwaniu się słowami kluczowymi. Dziś, działania te są coraz bardziej ryzykowne (i mało skuteczne), a karą za ich stosowanie może być wykluczenie witryny z indeksu Google.

Jakie są najbardziej skuteczne sposoby na dobry wynik pozycjonowania?

Najbardziej skutecznym sposobem na osiągnięcie wysokiej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania jest połączenie strategii SEO on-site (czyli optymalizacji wewnątrz serwisu, jego architektury i struktury) z SEO off-site (czyli działaniami poza witryną m.in. budowaniem sieci linków i wzmacnianiem obecności w mediach społecznościowych).

Dodaj komentarz