Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Philip Kotler – ojciec marketingu

Mateusz Kozłowski; 2022-05-15

Philip Kotler to niekwestionowany guru marketingu od wielu lat. Pomimo wielu zmian w zakresie marketingu, on wciąż jest autorytetem i wybitnym specjalistą dla kolejnych pokoleń marketingowców na całym świecie.

Philip Kotler kto to?

Philip Kotler jest profesorem marketingu w Kellogg School of Management na Uniwersytecie w Evanston w stanie Illinois w USA. Szkoła ta należy do czołówki najbardziej prestiżowych uczelni biznesowych na świecie, jest również oceniana jako „Najlepsza Szkoła Biznesu dla Nauczania Marketingu”. Studiował ekonomię i nauki behawioralne na Uniwersytecie w Chicago oraz matematykę na Uniwersytecie Harvarda. To autor „Marketing Management” – kultowej książki w zakresie marketingu, najczęściej używanego podręcznika w szkołach biznesu na całym świecie, który wznawiano już 13 razy. Każde najnowsze wydanie marketingu Kotlera wyprzedaje się błyskawicznie, m.in.: „Kotler historia marketingu PDF” i “Philip Kotler marketing 2021”.

Philip Kotler – twórca definicji marketingu

Kotler od lat wyznacza trendy w dziedzinie marketingu. Opublikował ponad 100 artykułów w najważniejszych czasopismach z zakresu zarządzania i marketingu, w tym m.in. w „Harvard Business Review”, „Sloan Management Review”, „Business Horizons”, „California Management Review”, czy „Journal of Marketing”. Nagrodzony tytułem Honorowego Wykładowcy Marketingu przyznawanego przez American Marketing Association. Doktor honoris causa Uniwersytetu w Sztokholmie, Zurychu, Atenach i Chicago, Akademii Ekonomicznej w Krakowie, HEC w Paryżu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Wiedniu, Budapest University of Economic Science and Public Administration w Budapeszcie, Academia de Studii Economice w Bukareszcie, Akademii Mohylańska w Kijowie i Universidad Católica de Santo Domingo w Santo Domingo. Ten wybitny specjalista i ekspert podróżuje po świecie, prowadząc wykłady i doradzając wielu firmom m.in. IBM, Michelin, Bank of America, Merck, General Electric, Honeywell i Motorola. Wg niego „marketing to zarządzanie korzystnymi, a więc przynoszącymi zysk relacjami z klientem. Celem marketingu jest wytworzenie określonych wartości dla klientów i otrzymywanie w zamian określonych wartości od klientów”.

Od „sprzedawać wszystkim wszystko” do Marketingu 5.0

Kotler wsławił się koncepcją „sprzedawać wszystkim wszystko”. Jest też twórcą szczegółowych publikacji o marketingu dla organizacji non-profit, marketingu społecznym, marketingu miejsc, marketingu zgromadzeń, marketingu hotelarstwa i turystyki czy marketingu narodowym. Autorytet w dziedzinie marketingu zajmuje się też jego ewolucją – opracował serię Marketing 1.0, Marketing 2.0, Marketing 3.0, Marketing 4.0 i Marketing 5.0. Ten najnowszy model marketingu bazuje na rozwoju technologii i odmiennych zachowaniach konsumenckich.

Dodaj komentarz