Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Czy prowadzenie bloga pomaga w pozycjonowaniu?

Mateusz Kozłowski; 2021-11-06

Blogowanie pomaga SEO. To powszechnie znany fakt. Prowadzenie bloga jest dużym wsparciem w osiągnięciu wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarkach. Ale to, że nie wystarczy samo posiadanie bloga, aby wzmocnić pozycjonowanie strony www, nie jest już dla wszystkich takie oczywiste. Jak zatem poprawić rankingi witryny w wyszukiwarkach dzięki blogowaniu? Przeczytaj o 3 najważniejszych pomysłach na blogowanie, które pomogą Ci zwiększyć ruch organiczny na Twojej stronie.

Na bieżąco, regularnie aktualizuj bloga


Żeby blog miał realny wpływ na widoczność witryny w wyszukiwarkach musi być regularnie aktualizowany o nowe, wysokiej jakości treści podejmujące tematy ważne dla odbiorców strony www. Witryna, na której publikowane są bieżące informacje jest interesująca nie tylko dla jej odbiorców. „Lubią” ją też algorytmy Google, które chcą dostarczać swoim użytkowników aktualne, zawsze świeże wiadomości. Dlatego strony www, na których często publikowane są nowe treści, są częściej indeksowane. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę ich pozycji rankingowej. Dlatego warto zadbać o tworzenie nowych treści na stronie www, a blog świetnie sprawdzi się w tej funkcji.

Twórz angażujące, interesujące wpisy


Ciekawe, wartościowe wpisy na blogu sprawiają, że odbiorcy nie tylko chętniej i częściej zaglądają na Twoją witrynę, ale też dłużej na niej przebywają. To ważny sygnał dla Google. System docenia te strony www, które mają atrakcyjną zawartość. Dla Google jednym z mierników poziomu atrakcyjności witryny jest czas, jaki użytkownicy Internetu w niej spędzają. Im ten czas jest dłuższy, tym większy plus dla witryny.

Mechanizmy Google nie są w stanie ocenić jakości merytorycznej treści. Ewaluacji podlega jedynie sposób odbioru tekstu (czyli opisany wyżej czas spędzony przez użytkowników na stronie www) i długość tekstu. Dlatego interesujący, angażujący wpis na blogu powinien być dłuższy niż 2-3 tys znaków. Wiem, że dziś najczęstszą praktyką jest skracanie treści do niezbędnego minimum, ale pamiętajmy, że zasada ta dotyczy przede wszystkim mediów społecznościowych. Facebook, czy Instagram lub Twitter wręcz wymagają krótkich postów, ale blog rządzi się innymi prawami. Zdecydowanie polecam dłuższe treści na blogu.

Dodatkowo, warto wprowadzić system wewnętrznych linków kierujących do innych wpisów na blogu. Zaangażuj swojego czytelnika, zachęcaj go, żeby przeczytał więcej wpisów na Twoim blogu. Dzięki temu spędzi on więcej czasu na Twojej witrynie. Mechanizmy Google na pewno zauważą i docenią to zainteresowanie.

Blog a link building


Kolejnym atutem interesujących, angażujących wpisów na blogu jest ich rola w link builiding’u. Blog to skuteczne narzędzie w budowaniu sieci linków zewnętrznych kierujących do naszej witryny. Dobre wpisy dostrzegą też inne strony www, czy portale publikując do nich link. Dla Google jest to oznaka wiarygodności i rzetelności Twojej witryny. Im większa sieć linków zewnętrznych, tym wyższa pozycja naszej witryny w wyszukiwarkach.

Blog i bliższe relacje z odbiorcą


Ważnym atutem bloga, który pośrednio ma także wpływ na pozycjonowanie strony www, jest możliwość budowania głębszej relacji z odbiorcą. Specyfika bloga pozwala na dzielenie się we wpisach lżejszymi, bardziej emocjonalnymi tematami. Na przykład jeśli prowadzisz sklep ze zdrową żywnością, możesz przedstawić na blogu historie swoich dostawców. Pokaż w jaki sposób prowadzą oni swoje ekologiczne plantacje warzyw, przedstaw hodowców kóz, z których mleka produkowane są sprzedawane przez Ciebie sery. Zaprezentuj zwierzęta żyjące w gospodarstwach organicznych. Osobiste historie sprawią, że Twoi odbiorcy polubią Cię, będą często odwiedzać Cię w sieci i polecać innym. To bezcenne z wielu różnych powodów, także z punktu widzenia SEO. Duża liczba wzmianek o Twojej witrynie na innych stronach, jest czynnikiem, który pozytywnie wpływa na ruch organiczny i ranking w wyszukiwarkach.

Po trzecie – korzystaj ze słów kluczowych z długiego ogona


Prowadząc bloga warto wykorzystywać w nim inne słowa kluczowe niż te, które wykorzystujesz do kierowania ruchu na Twoją główną stronę www. Blog jest świetnym miejscem do wykorzystania słów kluczowych z tzw. długiego ogona (ang. long tail). Są to frazy składające się z kilku słów, które są znacznie bardziej precyzyjne, ale mniej konkurencyjne i co za tym idzie – znacznie tańsze. Warto je umieszczać we wpisach na blogu, bo dzięki nim Twoja witryna wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania wartościowym użytkownikom, nieprzypadkowym, tym, którzy są naprawdę zainteresowani Twoimi produktami. Wracając do naszego sklepu ze zdrową żywnością – przykładem głównego słowa kluczowego może być fraza „sery ekologiczne”, a słów kluczy z długiego ogona „sery ekologiczne bezpośrednio od producenta” lub „sery ekologiczne zagrodowe z Małopolski”. Korzystając z fraz z długiego ogona przyciągasz użytkowników, którzy mogą stać się Twoimi klientami.

Oto trzy proste i sprawdzone sposoby na poprawę pozycjonowania witryny dzięki blogowaniu. Wystarczy wprowadzić kilka działań do swojej strategii SEO, aby poprawić pozycję rankingową strony www w wyszukiwarkach. Podsumowując:
  1. Czy prowadzenie bloga może poprawić wyniki SEO?


Tak, prowadzenie bloga i regularne dodawanie wartościowych wpisów jest przydatnym narzędziem w strategii SEO. Między innymi poprawia widoczność witryny, wpływa na wyższą pozycję rankingową oraz zwiększenie ruchu organicznego, a także ułatwia budowanie sieci linków zewnętrznych.

  1. Jakie wpisy należy dodawać do bloga, aby wzmocnić pozycjonowanie witryny?


Ważne jest, aby wpisy na bloga były atrakcyjne dla odbiorcy: ciekawe, unikalne, wysokiej jakości, długie (wyczerpująco traktujące temat), zawsze świeże, regularnie aktualizowane.

W ten sposób budujesz swój autorytet i wzmacniasz swoją pozycję ekspercką. Tworząc treści na bloga warto podejmować emocjonalne tematy, pokazywać ciekawe, osobiste historie, które tworzą naszą markę i stoją za naszymi produktami. W ten sposób możemy zbudować lub wzmocnić nasze relacje z odbiorcą. Silniejszy związek z klientem przełoży się na szereg korzyści – nie tylko w aspekcie SEO.

  1. Z jakich słów kluczowych warto korzystać w blogu?


Prowadząc bloga polecam korzystanie ze słów z tzw. długiego ogona. Są to rozbudowane frazy składające się zazwyczaj z kilku słów, których zadaniem jest przyciągnięcie na Twoją witrynę bardziej wartościowego ruchu, który jest w stanie wygenerować konkretne, wymierne konwersje. Ich zaletą jest większa precyzyjność i mniejsza konkurencyjność. Są mniej popularne (zatem tańsze), a mogą doprowadzić do Twojej strony użytkowników najbardziej zainteresowanych Twoim produktem.

Dodaj komentarz