Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Specjalista SEO – ile zarabia i jak nim zostać?

Mateusz Kozłowski; 2022-05-16

SEO to proces optymalizacji strony internetowej pod działanie wyszukiwarek internetowych, takich jak Google czy Bing. Celem SEO jest poprawienie pozycji witryny w rankingach, aby była lepiej indeksowana przez algorytm wyszukiwania. Tym wszystkim zajmuje się specjalista SEO. Ile zarabia? I jak nim zostać? 

 

Jakie są wymogi na zostanie ekspertem SEO?

Aby stać się specjalistą SEO, musisz wyróżniać się między innymi odpornością na stres, podzielnością uwagi i umiejętnością porozumiewania się. Bez problemu poruszać się po internecie oraz opanować bardzo dobrze obsługę komputera. Powinieneś również wykazać się:

  • sprawnym korzystaniem z Excela;
  • znajomością HTML i CSS;
  • podstawami zarządzania treścią CMS;
  • znajomością fundamentów UX;
  • wiedzą z zakresu marketingu internetowego;
  • analitycznym myśleniem i kreatywnością;
  • podstawową znajomością Google Tag Manager (GTM);
  • optymalizacją on-page SEO na poziomie zaawansowanym.

Jak zostać specjalistą SEO?

Specjalista SEO to zawód, który wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Każdy, kto chciałby rozpocząć zostać pozycjonerem powinien zacząć od szukania stażu lub stanowiska jako junior SEO. W drodze awansu można zostać specjalistą.

Drugim krokiem jest zaczęcie szkolenia w zakresie SEO, gdzie są objaśniane najróżniejsze dziedziny tej branży. Kursy są przeznaczone zarówno dla osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje dziedzinie pozycjonowania, jak i osób początkujących.

Stanowiska związane z SEO

Nie każdy od razu zostaje specjalistą SEO. Wcześniej można zdobywać wiedzę i doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych w inny sposób. Stanowiskami związanymi z zawodem pozycjonera są:

  • Copywriter SEO (specjalista ds. contentu) – to osoba, która tworzy oryginalną treść. Głównie zajmuje się pisaniem tekstu na potrzeby pozycjonowania z wykorzystaniem fraz kluczowych.
  • Specjalista SXO – człowiek znający się na SEO i UX, czyli dostarcza ruch na strony internetowe i optymalizuje wyniki w wyszukiwarce.
  • Specjalista ds. link buildingu – skupia się na pozyskiwaniu linków zewnętrznych, które zapewniają optymalne wyniki w wyszukiwarkach. Przez umieszczanie hiperłączy do witryn w sieci.
  • Techniczny specjalista SEO – musi mieć konkretną wiedzę z dziedzin HTML, PHP, CSS, a także JavaScript.
  • SEO Web Developer – biegle zna się na programowaniu w Python, PHP, JavaScript. Jest kwalifikowany do techników SEO.
  • Koordynator działu SEO – jest pośrednikiem między najróżniejszymi komórkami branży SEO. To on rekrutuje nowych pracowników i powiadamia o postępach w pracy.

Ile zarabia się w SEO?

W zależności od zakresu obowiązków i stażu wynagrodzenie (brutto) prezentuję się tak:

  • młodszy specjalista – od 3.420 zł do 4.600 zł;
  • specjalista – od 4.600 zł do 6.550 zł;
  • starszy specjalista – od 6.260 zł do 9.800 zł.

Dane pochodzą z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2021, w którym wzięło udział ponad 2 miliony ankietowanych.

 

Dodaj komentarz