Skuteczne pozycjonowanie stron w Google: Sopot
Prowadzisz firmę w Sopocie i zastanawiasz się, czy warto zainwestować w pozycjonowanie strony www? Przeczytaj artykuł i dowiedz się jakie korzyści przyniesie Ci inwestycja w pozycjonowanie w Sopocie oraz co możesz zrobić, żeby Twoja witryna osiągnęła jak najwyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Korzyści z pozycjonowania w Sopocie
Pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization) to wszelkie działania optymalizujące witrynę internetową w taki sposób, aby (po wpisaniu przez użytkownika interesującego nas zapytania) wyświetlała się ona możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania, najlepiej na pierwszej stronie Google. Mamy więc nadrzędny cel optymalizacji (pozycjonowania / SEO) – być w TOP 10 wyników wyszukiwania Google. Ale co to znaczy optymalizować? W największym skrócie – optymalizować stronę www to znaczy dopasować ją do wytycznych Google w taki sposób, żeby ułatwić algorytmom Google polecanie jej użytkownikom jako najlepszej odpowiedzi na ich pytania oraz wyświetlanie jej wynikach wyszukiwania w pierwszej kolejności, ponad innymi stronami www. W praktyce oznacza to większy ruch na Twojej stronie www i więcej potencjalnych klientów Twoich produktów i usług, a w konsekwencji wyższą sprzedaż i większe zyski dla Ciebie. Skuteczne pozycjonowanie to znaczne zwiększenie widoczności serwisu w sieci oraz zwiększenie ruchu z wyszukiwarki internetowej.
Praktyczne wskazówki dotyczące pozycjonowania w Sopocie
Aby określić, które strony wyświetlić w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownicy wpiszą określone zapytanie, algorytmy Google analizują tysiące czynników rankingowych. Jeśli chcemy, żeby roboty Google wyświetlały naszą stronę www w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania musimy im ułatwić pracę. Inaczej mówiąc musimy stworzyć stronę www w taki sposób, żeby uznały one naszą witrynę za najbardziej pomocną i wiarygodną odpowiedź lub rozwiązanie problemu użytkowników. Na początku musimy więc wiedzieć czym są algorytmy Google, poznać i rozumieć ich zachowanie oraz na bieżąco śledzić wprowadzane zmiany, które dokonują się codziennie. Nie trzeba uczyć się mechanizmów rządzących światem Internetu. Prace związane z pozycjonowaniem warto oddać w ręce wyspecjalizowanych w tym zakresie agencji.
Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac w zakresie pozycjonowania strony www polecam przeprowadzenie audytu SEO. To na jego podstawie formułowane są założenia i planowane prace w zakresie skutecznego i bezpiecznego pozycjonowania witryny. Dzięki niemu wiemy, które aspekty witryny i treści na niej publikowanych trzeba zmienić, aby poprawić opinię Google o naszej stronie www, a tym samym uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Holistyczna strategia skutecznego pozycjonowania serwisu internetowego obejmuje wiele obszarów, takich jak:
- techniczne SEO – skonfigurowanie witryny w sposób przyjazny dla wyszukiwarek – ten obszar działań obejmuje takie zagadnienia jak m.in. odpowiednia struktura serwisu, indeksacja, nagłówki, alty, tagi, podpisy pod zdjęciami, linkowanie wewnętrzne, szybkość ładowania się witryny, w tym ważna ostatnio wydajność strony na urządzenia mobilne, bezpieczeństwo np. szyfrowanie https i wiele innych;
- zarządzanie contentem – bieżące aktualizowanie treści na stronie, dbałość o unikatowy, wysokiej jakości content oraz umieszczanie w treści odpowiednich słów i fraz kluczowych (odpowiednich – czyli takich, jakich Twoi klienci używają do wyszukiwania), wzbogacanie tekstu o dodatkowe treści – zdjęcia, infografiki, wideo, podcasty.
Wysoka jakość contentu, przyjazny interfejs użytkownika, prostota nawigacji, pozytywne doświadczenia użytkownika strony www – to ważne kryteria dla robotów Google. Błędy w konfiguracji strony www, czy niska jakość tekstów obniżają ocenę witryny w „oczach” Google. Przekłada się to na jej znacznie niższą pozycję w rankingu dla konkretnego zapytania użytkownika.
Powyższe działania (techniczne SEO, zarządzanie contentem) realizują jedynie część strategii pozycjonowania zwanej SEO on-site (SEO na stronie www). Kolejnym ważnym obszarem są działania typu off-site, czyli SEO poza stroną. Są to wszelkie aktywności podejmowane poza własną witryną w celu podniesienia jej rankingu w wyszukiwarkach. Należą do nich:
- link building (czyli budowanie sieci linków kierujących na naszą stronę www),
- budowanie recenzji, pozytywnych komentarzy oraz zwiększanie relacji z użytkownikami poprzez obecność w mediach społecznościowych,
- działania typu influencer marketing.
Działania off-site są istotne, ponieważ Google poleca swoim użytkownikom te treści, które uzna za godne zaufania. Dla robotów Google jednym z mierników tego zaufania jest liczba wzmianek, recenzji, czy reakcji na posty. To na ich podstawie mechanizmy Google oceniają czy marka jest rozpoznawalna w branży, czy cieszy się dobrą reputacją, czy odwołują się do niej inne uznane marki i serwisy internetowe. Jeśli ocena jest pozytywna, strona www może liczyć na wyższą pozycję w rankingu naturalnych/ organicznych wyników wyszukiwania. W przypadku pozycjonowania w Sopocie szczególnie ważne jest, aby starać się uzyskać jak największą liczbę linków zwrotnych kierujących do naszej witryny z lokalnych opiniotwórczych serwisów internetowych. Znajdź wydawców portali, dziennikarzy, blogerów i vlogerów w Sopocie, którzy mogliby być zainteresowani publikacją informacji z linkiem do Twojej witryny. Współpracuj z lokalnymi autorytetami. Budowanie z nimi relacji jest czasochłonne, ale efekty będą warte poświęcenia tego czasu i pracy.
Dzisiaj SEO znacznie wykracza poza aspekty techniczne strony www. Jego bardzo ważnymi elementami jest odpowiednie zarządzanie contentem oraz budowanie sieci linków i kreowanie pozytywnych recenzji. Działania te wymagają czasu, ale będą procentować w przyszłości. Bo skuteczne pozycjonowanie nie jest zamkniętą, jednorazową akcją. To długotrwały proces, który wymaga nieustannego dostosowywania się do zmieniających się wytycznych Google i bieżącej, codziennej pracy. Pamiętajmy też, że musimy być cierpliwi, bo na efekty pozycjonowania / SEO będziemy musieli poczekać nawet kilka miesięcy.