Skuteczne pozycjonowanie stron w Google: Katowice
Czy pozycjonowanie w Katowicach może być skuteczne i przyciągnie do Ciebie nowych klientów? Optymalizacja strony zgodna z zasadami SEO zawsze przynosi efekty, choć w przypadku większych miast czeka się na nie nieco dłużej. To poświęcenie jednak się opłaca, bo nagroda to wyraźny wzrost liczby odwiedzin na stronie, co może przełożyć się na więcej transakcji i wyższe zyski. Bez wątpienia właśnie to jest celem każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na bezustannym rozwoju firmy i dążenie do zajęcia pozycji lokalnego lidera.
Coraz więcej osób w Polsce i na świecie korzysta codziennie z Internetu, a niektórzy wręcz nie wyobrażają sobie bez niego życia. Sięgamy po niego nie tylko w celach rozrywkowych, ale również po to, aby znaleźć potrzebne informacje czy wyszukiwać firmy, które mogą dostarczyć nam towary i usługi. Powstanie Internetu stworzyło zupełnie nowy rynek zbytu, który działa zarówno na szeroką skalę (np. rynek globalny czy ogólnopolski), jak i dotyczy mniejszych ośrodków miejskich czy regionalnych (np. rynek lokalny).
W każdej z tych kategorii możesz znaleźć się na szczycie, a umożliwi Ci to odpowiednie pozycjonowanie strony www. Pytanie tylko, która strategia będzie dla Ciebie lepsza i przyniesie dokładnie takie efekty, na jakich Ci zależy? Powszechnie znane słowa kluczowe używane w tekstach internetowych to dopiero początek drogi na szczyt. Efekty SEO mogą być imponujące, musisz jednak zaufać specjalistom, którzy sprawią, że wyszukiwarki internetowe będą pokazywały Twoją stronę na samej górze wyników wyszukiwania.
Co to jest SEO i pozycjonowanie witryny?
Każda witryna składa się z wielu różnych elementów, takich jak zdjęcia, teksty, przyciski czy linki wewnętrzne i zewnętrzne. Jeśli struktura strony stworzona jest zgodnie z zasadami SEO (ang. Search Engine Optimization), to robot Google nie ma problemu z jej przeglądaniem, ocenianiem wartości oraz promowaniem nowym użytkownikom. Ważne jest jednak, aby serwis łączył w sobie odpowiedni content przyjazny dla internauty, wydajność na urządzenia mobilne i kilka innych, niezbędnych aspektów.
Prawidłowe, szybkie i wydajne pozycjonowanie sklepów internetowych i innych stron jest możliwe tylko wtedy, gdy wszystkie elementy ze sobą współgrają. Nie da się dbać tylko o frazy kluczowe, zaniedbując treść na stronie pod względem merytorycznym i informacyjnym, a jednocześnie cieszyć się ciągle wysoką pozycją w Google. Oba te elementy muszą być dopracowywane jednocześnie, a wraz z nimi m.in.:
- Link building (linkowanie);
- Struktura serwisu;
- Właściwej budowy i długości nagłówki;
- Dobrze zrobione alty.
Wszystkie te elementy dzielą się na kwestie on-site (działania wprowadzane na samej stronie, np. linkowanie wewnętrzne) oraz off-site (działania na innych witrynach, wpływające na widoczność i pozycję tej konkretnej, np. linkowanie zewnętrzne czy katalogi SEO).
Dzięki wprowadzeniu wszystkich tych działań, naturalne pozycjonowanie sklepów internetowych i stron się umacnia. Wpływa to też na zwiększenie widoczności serwisu, który występuje w większej liczbie miejsc, wchodzi na niego coraz więcej osób, a to przekłada się z kolei na naturalne wyniki wyszukiwania, bo rośnie zainteresowanie marką lub produktem. Jak jednak to wszystko przekłada się na realne zyski?
Jakie korzyści przyniesie odpowiednie pozycjonowanie serwisu internetowego?
Prawidłowe pozycjonowanie w Katowicach może zrobić z Ciebie lokalnego lidera w branży, w której się specjalizujesz. Wyprzedzisz w ten sposób konkurencję, będziesz pojawiał się wyżej w Google, co wpłynie na zwiększenie ruchu z wyszukiwarki. Więcej osób na Twojej stronie, to większa szansa na to, że ktoś coś kupi lub skorzysta z oferowanej przez Ciebie usługi. To już w prosty sposób prowadzi do prawdziwych zysków i szans na zgromadzenie środków na dalszy rozwój przedsiębiorstwa oraz ulepszanie oferty.
Miliony ludzi w Polsce i na całym świecie korzystają z Internetu, a badania pokazują, że większość z nich najchętniej wchodzi w linki najwyżej pokazywane przez Google. Uważa się je za najtrafniejsze i najbliższe temu, czego szukał użytkownik. Przeważająca część ruchu skupia się na TOP3 wyświetlających się odpowiedzi dotyczących konkretnego zagadnienia, a każda kolejna pozycja zbiera coraz mniej odsłon. Na drugą stronę wyników przechodzi już znikoma liczba osób, dlatego tak ważne jest to, aby Twoja witryna znalazła się na pierwszych trzech miejscach.
Dobre zaplecze SEO oraz skuteczne pozycjonowanie serwisu internetowego może przynieść Ci taki efekt, jednak nie jest to zadanie łatwe i ekstremalnie szybkie. Budowa widoczności jest procesem długofalowym, który trzeba bezustannie dopracowywać. Wytyczne Google ciągle się zmieniają, trzeba więc je śledzić i wprowadzać zmiany na stronie zgodne z najnowszymi aktualizacjami. Ponadto musisz pamiętać, że Twoja konkurencja również nie śpi – ich eksperci z pewnością głowią się, jak znaleźć się najwyżej w wynikach. Gdy uda Ci się zająć 1. pozycję, pamiętaj, że nie jest ona przydzielana na stałe. Możesz ją stracić, jeśli zaniedbasz optymalizację serwisu.
Lepsze jest pozycjonowanie lokalne czy globalne?
Skuteczne pozycjonowanie może opierać się na strategii lokalnej oraz o wiele szerszej, np. ogólnopolskiej lub globalnej. Obie te strategie mają swoje mocne oraz słabe strony i są stworzone do konkretnych typów działalności. Ważne jest określenie strategii na samym początku, aby nie tracić czasu i pieniędzy na docieranie do internautów, którzy i tak nie przyniosą większych zysków.
Pozycjonowanie w Katowicach umożliwi Ci dotarcie do okolicznych mieszkańców oraz osób przebywających na danym terenie. Jest to typowy przykład zwiększania widoczności serwisu na gruncie lokalnym. Efektywne SEO w tym przypadku sprawi, że usłyszą o Tobie osoby, które są zainteresowane konkretną branżą funkcjonującą w określonym regionie. Oznacza to, że sprowadzając tych użytkowników na stronę, masz sporą szansę na zdobycie nowego klienta czy nawiązanie korzystnej współpracy.
Z drugiej strony efekty pozycjonowania lokalnego nie są aż tak spektakularne, bo rynek jest dość ograniczony. Na pewno zauważysz wzrost liczby odwiedzin na swojej stronie, ale raczej nie będzie on liczony w milionach, bo jest uzależniony od sytuacji w regionie. Plusem za to jest fakt, że algorytm Google jest dość łaskawy dla firm działających lokalnie i na pierwsze efekty nie trzeba aż tak długo czekać, jak w przypadku pozycjonowania globalnego. Mniejsza jest także konkurencja, którą musisz pokonać. Łatwiej jest więc przeanalizować jej strategię działania i stworzyć własną, dzięki której Twoja strona w satysfakcjonującym czasie znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie globalne jest idealne dla firm, których działalność nie jest zależna od miejsca siedziby. Dobrym przykładem mogą tu być sklepy internetowe albo przedsiębiorstwa oferujące usługi online. W obu tych przypadkach kontakt z klientem może być przede wszystkim zdalny, a świadczenie usługi nie odbywa się stacjonarnie, zatem nie ma znaczenia miejsce pobytu użytkownika. Dzięki temu nawet przyciągnięcie na stronę osoby z drugiego końca kraju może przełożyć się na wyższy zysk.
Firmy działające stacjonarnie zwykle nie decydują się na tak szerokie działanie. Jest niewielka szansa na to, że osoba mieszkająca w mieście na drugim końcu Polski, która usłyszy o Twoim sklepie, przyjedzie zrobić w nim zakupy. Lepiej więc środki i czas przeznaczyć na zachęcenie do zakupów okolicznych mieszkańców, których wizyta jest realna i wysoce prawdopodobna.
Są jednak również marki, które łączą obie te metody i pozycjonują swoje strony zarówno na rynki lokalne, jak i globalne. Zwykle dotyczy to większych koncernów, które mają swoje filie lub sklepy stacjonarne w wielu różnych miastach, a do tego np. prowadzą sprzedaż online. W takim przypadku zależy im na zwiększaniu widoczności i rozpoznawalności marki, aby zdobywać nowych klientów zdalnych oraz budować powszechną świadomość swojego istnienia. Z drugiej strony budują pozycję lokalną, przyciągając okolicznych mieszkańców do oddziału położonego w konkretnym mieście.
Zalety pozycjonowania w Katowicach
Nie tylko działanie na skalę globalną przynosi dobre efekty. Dbając o pozycjonowanie w Katowicach, możesz stać się lokalnym liderem, który będzie rozpoznawalny przez mieszkańców tego miasta oraz okolic. Linkowania i obecność na innych stronach tematycznych czy w lokalnych mediach może przynieść Twojej marce rozgłos, co wpłynie na wzrost zysków.
Z czasem zwiększą się również organiczne wyniki wyszukiwania, bo potencjalni klienci będą już wiedzieli, że po Twoich produktach i usługach mogą spodziewać się najwyższej jakości. Aktywne prowadzenie strony wpłynie na dobrą opinię o firmie, a także pokaże użytkownikom, że lokalny rynek jest dla Ciebie istotny i się nim interesujesz. To buduje relację z odbiorcami, której nie da się uzyskać np. z pomocą krótkiej, płatnej kampanii reklamowej o ograniczonym zasięgu.
Na lokalnym pozycjonowaniu skupiają się zresztą nie tylko firmy, którym zależy na zbudowaniu więzi z okolicznymi mieszkańcami. Wiele przedsiębiorstw celuje raczej w osoby czasowo przebywające w danym miejscu, jak np. kierowców czy turystów. Często taką strategię przyjmują np. warsztaty samochodowe i restauracje. Ich działanie dobrze obrazuje zalety wynikające z pozycjonowania w Katowicach czy innym mieście.
Zwiększając swoją widoczność pod konkretnymi frazami związanymi z lokalizacją, masz szansę pojawić się na szczycie wyników wyszukiwania. Turysta, który poszukuje np. miejsca na obiad, prawdopodobnie szybciej odwiedzi lokal wyświetlający się jako pierwszy, bo uzna go za polecany i oferujący produkty wysokiej jakości. Jeśli jeszcze miejsce to ma dobrze zrobioną stronę internetową, czytelną i dostosowaną do urządzeń mobilnych, to jest szansa na zyskanie nowego klienta. Zakładając, że jakość dań i obsługi będzie dobra, można liczyć na pozytywną opinię oraz polecenie kolejnym osobom, co działa pozytywnie na wizerunek biznesu i jego wiarygodność w sieci.
Wszystko to pokazuje, że pozycjonowanie w Katowicach ma sens, wystarczy tylko, że się ze mną skontaktujesz. Przygotuję ofertę stworzoną specjalnie dla Twojej witryny, dostosowaną do rynku, na którym działasz. To da Ci szansę na zostanie lokalnym liderem.
Bezpieczne pozycjonowanie pod okiem specjalisty SEO
Poszukując eksperta, skup się na tych, którzy oferują audyt SEO. Dzięki niemu dowiesz się, na jakim etapie jest obecnie Twoja strona, jak wypadasz na tle konkurencji i co trzeba zmienić w jej działaniu lub strukturze. Przeanalizowany zostanie również lokalny rynek, potencjalni odbiorcy, a wszystko to pozwoli opracować strategię rozwoju całej marki i określić sposoby, dzięki którym w najkrótszym czasie dotrzesz do nowych osób.
Zapewnić Ci to może doświadczony, samodzielny specjalista, którego oferta SEO obejmuje wszystkie działania związane z pozycjonowaniem witryny. Osoby takie zwykle mają jedynie kilku klientów, którym poświęcają się w całości. Realizując zlecenie, poznają wszystkie istotne aspekty branży, badają ruchy konkurencji i dbają o to, żeby żadna firma Cię nie prześcignęła.
Pozytywnym zaskoczeniem będzie również cennik SEO, który jest określany szczegółowo w zależności od potrzeb i wymagań Twojej strony czy intensywności przeprowadzanych prac. Skontaktuj się ze mną i pozwól, żebym przyciągnął na Twoją stronę prawdziwe tłumy. Razem sprawimy, że pozycjonowanie w Katowicach wyniesie Cię na szczyty wyszukiwarek.