Skuteczne pozycjonowanie stron w Google: Gdańsk
Pozycjonowanie w Gdańsku może przynieść Ci ogromne korzyści i przyciągnąć na Twoją stronę wielu nowych klientów. Zwiększenie widoczności serwisu internetowego pozwala w stosunkowo krótkim czasie odnotować wzrost zainteresowania okolicznych mieszkańców oraz osób, które przebywają na terenie, na którym prowadzisz działalność.
Efektem tego jest większa liczba odwiedzin na stronie internetowej, co z kolei przełożyć się może na wzmożone zakupy produktów, które oferujesz. Wystarczy tylko, że zaciekawisz nowych użytkowników swoim serwisem i namówisz do skorzystania z Twoich usług. Jak łatwo się domyślić, to już bezpośrednio przyniesie Ci większe zyski, dzięki czemu będziesz miał szansę na zainwestowanie w rozwój działalności czy ulepszenie swojej oferty.
Lokalne pozycjonowanie serwisu internetowego niesienie za sobą szereg plusów, największym natomiast jest oczywiście wzrost rozpoznawalności Twojej marki na danym terenie. Każdemu przedsiębiorcy zależy, żeby to do jego sklepu czy strony ludzie sięgali w pierwszej kolejności. Skuteczne pozycjonowanie właśnie takie efekty może Ci zapewnić, jeśli połączysz je z odpowiednimi praktykami marketingowymi. Jak jednak namówić robot Google do promowania Twojej witryny?
Na czym polega pozycjonowanie ?
Pozycjonowanie sklepów internetowych oraz innego rodzaju stron to budowa ich widoczności w wyszukiwarkach, z których każdego dnia korzystają miliony użytkowników. Należy robić to zgodnie z zasadami SEO (Search Engine Optimization), które opierają się na wielu różnych metodach działania. Aby efekty pozycjonowania były widoczne jak najszybciej, warto w tej kwestii skorzystać z usług doświadczonego eksperta. Skontaktuj się ze mną, a zadbam o Twoją stronę na każdej płaszczyźnie:
- On-site (działania na samej stronie internetowej, np. nagłówki, alty, linkowanie wewnętrzne);
- Off-site (działania zewnętrzne, np. link building, czyli linkowanie do witryny z innych serwisów).
Bezpieczne pozycjonowanie, prowadzone przez doświadczonego eksperta SEO, zapewni Twojej stronie zwiększenie ruchu z wyszukiwarki i większą liczbę odwiedzin. Algorytm Google będzie wyświetlał ją wyżej w wynikach wyszukiwania, co będzie przyciągało kolejnych użytkowników. Twoim zadaniem będzie natomiast stworzenie oferty usług czy produktów, które przekonają do siebie te osoby. Dzięki temu wygenerowane zostaną większe zyski, co jest w końcu celem każdego przedsiębiorcy.
Pozycjonowanie witryny powinno odbywać się wielotorowo i nie może zaniedbywać żadnego aspektu, aby było skuteczne. Ważne są katalogi SEO, struktura strony, zaplecze SEO czy wartościowy dla użytkowników content. Przygotowując strategię skrojoną idealnie pod Twoją stronę internetową, przeprowadzę również audyt SEO, aby dowiedzieć się, jakie są jej mocne i słabe strony. Dzięki temu jej pozycjonowanie w Gdańsku będzie skuteczniejsze i szybciej przyniesie realne korzyści. Odkryjesz m.in., jak wypadasz na tle konkurencji, czy struktura serwisu wymaga poprawy i jakie frazy kluczowe będą dla Ciebie najlepsze.
Korzyści, jakie daje optymalizacja strony zgodna z zasadami SEO
Naturalne pozycjonowanie w Gdańsku sprawi, że na Twoją stronę będzie wchodziło więcej osób, nawet bez konieczności wykupywania płatnych reklam czy robienia specjalnych kampanii. Jak to możliwe? Statystyki pokazują, że większość użytkowników Internetu po wpisaniu hasła do wyszukiwarki Google, wchodzi tylko na linki pokazujące się na samej górze. Największą popularnością cieszy się TOP3, a z każdym kolejnym miejscem procent odwiedzin spada. Co to oznacza dla Ciebie?
Im wyżej wyszukiwarki internetowe umieszczą Twoją stronę, tym więcej osób zainteresowanych konkretnym zagadnieniem związanym z Twoją branżą, kliknie w link. Witryna, którą prowadzisz, odnotuje wzrost zainteresowania, a atrakcyjna treść na stronie, zachęcająca do zrobienia zakupów lub skorzystania z usług, przełoży się na zwiększenie sprzedaży i realne zyski.
Lokalne pozycjonowanie w Gdańsku zapewni Ci również to, że pojawisz się wyżej od swoich konkurentów, których na niewielkim rynku nie ma aż tak wielu. Efektywne SEO sprawi, że będziesz miał szansę stać się liderem, a dowiedzą się o Tobie osoby, które rzeczywiście mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami.
Co to jest pozycjonowanie lokalne?
Niektóre firmy, a szczególnie te oferujące swoje usługi metodą stacjonarną, skupiają się przede wszystkim na dotarciu do okolicznych mieszkańców oraz osób, które czasowo przebywają w ich okolicy. Dzięki temu muszą rywalizować z mniejszą konkurencją niż na rynku ogólnopolskim czy globalnym, a do tego nawiązują relację z daną społecznością, stając się zaufanym specjalistą w branży, którą reprezentują.
To świetne rozwiązanie np. dla zakładów usługowych, działających na osiedlach czy w mniejszych miejscowościach. Ich klientami są głównie mieszkańcy, więc to do nich kierują swoje działania marketingowe. Stosując odpowiednie słowa kluczowe, można dotrzeć do użytkowników Internetu, którzy mogą być rzeczywiście zainteresowani konkretnym rodzajem usługi i będą mieli szansę z niego skorzystać w najbliższym czasie.
Podobną taktykę stosują również firmy pozyskujące klientów na bazie ich aktualnej lokalizacji, takie jak warsztaty samochodowe czy restauracje. Wysoka wydajność strony na urządzenia mobilne oraz pojawianie się w TOP3 wynikach wyszukiwania sprawiają, że wielu turystów i przyjezdnych korzysta z ich usług. Jeśli jeden z tych typów działalności odpowiada Twojej firmie, moja oferta SEO jest skierowana do Ciebie.
Efekty SEO w skali lokalnej masz szansę zobaczyć stosunkowo szybko i jest większa szansa na to, że propozycja Twojej strony wyświetli się właściwym odbiorcom. Żyją oni w tym samym miejscu, w którym Ty funkcjonujesz na co dzień, masz więc szansę na dokładne zrozumienie ich potrzeb i wyższą skuteczność swoich działań marketingowych.
Różnice między pozycjonowaniem lokalnym i globalnym
Pozycjonowanie lokalne zwykle związane jest z miejscem prowadzenia działalności firmy. Komu natomiast opłaca się pozycjonowanie ogólnopolskie czy globalne na szerszą skalę? Jest to rozwiązanie przede wszystkim dla biznesów, które nie są w żaden sposób zależne od miasta, w którym mają swoją siedzibę czy firmę zarejestrowaną od strony prawnej.
Mogą to być np. przedsiębiorstwa oferujące usługi zdalne, ponieważ zwykle nawiązują one kontakt ze swoimi klientami przez Internet czy telefon. W ogóle nie muszą spotykać się z nimi osobiście lub robią to tylko co jakiś czas, więc sens ma w ich przypadku zwracanie się do osób w całej Polsce i nie tylko. W takiej sytuacji mogą pozwolić sobie też na zwiększanie widoczności swoich stron na frazach ogólnych, niezwiązanych z konkretnym miastem czy regionem.
Często pozycjonowanie globalne dotyczy również sklepów internetowych. W ich przypadku miejsce prowadzenia biznesu ma znaczenie ze względów logistycznych, takich jak wysyłka czy magazyny. Istnieje jednak możliwość sprzedaży produktów klientom z różnych regionów czy państw, promocja globalna na ogólne słowa kluczowe może więc zapewnić w tej sytuacji dotarcie do większej liczby osób potencjalnie zainteresowanych ofertą.
Co jest lepsze: pozycjonowanie lokalne czy globalne?
Te dwa rodzaje zwiększania widoczności są zupełnie inne i przeznaczone do różnego rodzaju działalności. Skupiając się na pozycjonowaniu w Gdańsku, docierasz do mniejszej liczby odbiorców, niż w przypadku rozwiązania ogólnopolskiego czy globalnego. Z drugiej strony jednak masz pewność, że większa część tych osób jest realnie zainteresowana Twoją usługą i ma szansę z niej skorzystać, niż w tej drugiej opcji.
Zwiększanie widoczności w przestrzeni lokalnej przynosi też szybsze rezultaty. Konkurencja jest o wiele mniejsza, więc masz szansę łatwiej się wybić i pokazać swoją aktywność. To może przełożyć się na większe organiczne wyniki wyszukiwania Twojej firmy, co znów może zapewnić Ci większe zyski. Z drugiej strony docierasz do potencjalnie niewielkiej liczby osób, zależnej np. od liczby ludności. Do tego przekonasz do siebie tylko pewną ich część, więc przychody nie będą aż tak spektakularne, ale dostosowane do rynku i branży.
W przypadku pozycjonowania globalnego zyski mogą być o wiele wyższe, podobnie jak i liczba wizyt. O wiele trudniej za to pokonać konkurencję, która jest gigantyczna. Trudniej wyróżnić się ze swoją ofertą, nie mówiąc o zwiększeniu naturalnych wyników wyszukiwania. Dotarcie do TOP3 w wyszukiwaniu globalnym jest prawdziwym wyzwaniem, podobnie jak utrzymanie tego wyniku przez dłuższy czas. Na efekty w tym przypadku również trzeba czekać zdecydowanie dłużej niż w przypadku opcji lokalnej.
Są również firmy, które łączą te dwie strategie i korzystają zarówno z pozycjonowania lokalnego, jak i globalnego. Zwykle jednak są to potężne koncerny, które mają swoje oddziały w różnych miastach. Wtedy zależy im zarówno na tym, aby znały je osoby w całym kraju, jak i te mieszkające w konkretnych miastach, gdzie mają możliwość skorzystania ze stacjonarnych punktów. Skontaktuj się ze mną, a razem zadbamy o to, by Twoja strona również zaczęła się dynamicznie rozwijać i przyciągać coraz więcej klientów.
Czy warto zlecić pozycjonowanie strony www specjaliście?
Wytyczne Google dotyczące pozycjonowania zmieniają się wyjątkowo często i dotarcie raz na najwyższą pozycję w wyszukiwarce nie jest gwarantem sukcesu na dłuższy czas. Konieczne jest śledzenie metamorfoz algorytmów i optymalizowanie zgodnie z nimi Twojej strony. Możesz robić to samodzielnie, ale jest to czasochłonne i dość skomplikowane. Jeśli wolisz skupić się na rozwoju biznesu, postaw na agencję lub specjalistę SEO. Które rozwiązanie jednak będzie lepsze?
Poszukując najlepszego rozwiązania, nie patrz w pierwszej kolejności na cennik SEO ekspertów, tylko na to, co mogą zaoferować Twojej stronie internetowej. Korzystając z usług wielkiej agencji, stajesz się jednym z wielu jej klientów, a każdym elementem pozycjonowania Twojej witryny zajmować się może inny dział. Masz kontakt głównie z przypisanym do Ciebie opiekunem, który streszcza Ci działania całego zespołu.
Stawiając na samodzielnego eksperta SEO, takiego jak ja, możesz liczyć na indywidualne i spersonalizowane podejście. Stworzona strategia rozwoju strony będzie dostosowana do jej obecnej pozycji, a także kondycji konkurentów, regionu czy Twoich planów na przyszłość całej marki.
Specjaliści zwykle pracują dla zaledwie kilku klientów, mogą więc pozwolić sobie na poznanie ich działalności od podszewki. Oznacza to dla Ciebie bezpośredni kontakt, konkretne działania i szansę na wytłumaczenie wszystkich zawiłych kwestii dotyczących pozycjonowania w Gdańsku, które mogą nie być dla Ciebie do końca jasne.
Wszystkie prace wykonywane na Twojej stronie będziesz mógł śledzić na bieżąco dzięki comiesięcznym raportom, które będziesz ode mnie otrzymywał. Dzięki temu dowiesz się, jakie są mocne i słabe strony witryny, co trzeba w niej poprawić i jakie są dalsze perspektywy na jej rozwój.
Zwiększanie widoczności to ciągły proces, który wymaga działania na wielu polach równocześnie. Konkurencja nie śpi i również pracuje nad tym, aby dotrzeć do TOP3. Skontaktuj się ze mną, a od razu przystąpimy do pracy i pierwsze efekty pojawią się w czasie, który na pewno będzie dla Ciebie w pełni satysfakcjonujący.