Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Jak specjalista SEO ocenia efektywność działań VS jego klient

Mateusz Kozłowski; 2022-05-15

Każda strona www potrzebuje wsparcia specjalisty SEO. Zwłaszcza sklepy internetowe, których głównymi odbiorcami są użytkownicy sieci, muszą zainwestować w pozycjonowanie. Jednak przedsiębiorca i pozycjoner mogą mieć dwa różne podejścia do mierzenia wyników. Właśnie dlatego zdarza się, że klient, który zamówił usługę SEO jest niezadowolony z efektów. Jak w takim razie przedstawić efektywność działań?


Jaki jest cel pozycjonowania strony?


Cele SEO mogą być różne. Musisz to zrozumieć, zanim zawrzesz współpracę ze specjalistą SEO. Dla jednego przedsiębiorstwa głównym celem będzie zwiększenie ruchu na stronie oraz liczba dokonanych transakcji. A inna firma będzie oczekiwać, że strona firmowa pojawi się w rankingu Top-10 wyników wyszukiwania. A czego Ty oczekujesz po podjęciu działań SEO?

SEO to szeroko zakrojona praca, która zaczyna się od analizy działania strony, wprowadzenia poprawek, które nazywamy optymalizacją oraz przejścia do pozycjonowania, między innymi przez budowanie linków. Z pozycjonowaniem można połączyć też działania marketingu internetowego. Dlatego można od SEO oczekiwać bardzo różnych wyników. Musisz od razu ustalić, na czym Ci zależy. Mając taką informację pozycjoner wybierze skuteczne działania SEO, które sprostają oczekiwaniom.

Jak ocenić efektywność działań SEO?


Każdy specjalista SEO bazuje na wskaźnikach, które najdokładniej pokażą skuteczność działań. Jednak optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych może mieć różne oblicza. Strona może ładować się szybciej, a przez to mniej osób z niej wychodzi zaraz po kliknięciu. Nawet drobne poprawki działania witryny mogą doprowadzić do większej konwersji. Ale czy wiesz czym są dane wskaźniki i jako klient rozumiesz, co pokazują?

Obecnie jest wiele prostych narzędzi, które pozwalają zbierać dane o ruchu na stronie, widoczności oraz konwersji. Odczytując informacje z tabel, masz nawet możliwość porównania ich do poprzedniego okresu. A to z kolei daje Ci możliwość oceny efektywności podjętych działań SEO. Warto sprawdzać dane liczbowe. Jasne pokazują czy na stronie jest większy ruch. Nawet jeżeli jeszcze nie doprowadziło to do wzrostu złożonych zamówień, to widać, że witryna staje się bardziej popularna niż przed wdrożeniem prac SEO.

Top-10 wyników wyszukiwania — dlaczego jest takie ważne?


Chcesz zobaczyć swoją stronę w wynikach wyszukiwania na pierwszej pozycji? Większość klientów uważa, że jest to wyznacznikiem dobrej pracy eksperta SEO. Nie da się zaprzeczyć, że im wyżej wyświetla się strona, tym potencjalnie więcej będzie miała wejść z wyników wyszukiwania. To jednak wymaga systematycznej pracy eksperta.

 

Dodaj komentarz