Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Czy warto oddać swój sklep w ręce specjalisty SEO?

Mateusz Kozłowski; 2021-10-30

Prowadzenie sklepu w Internecie cieszy się dzisiaj dużą popularnością, ponieważ nie wymaga posiadania lokalu handlowego i znacznie ułatwia docieranie do potencjalnych klientów. Jednak w dobie ogromnej konkurencji kluczem do sukcesu okazuje się odpowiednia promocja działalności – ta jest możliwa między innymi dzięki pozycjonowaniu. W tym artykule postaram się powiedzieć Ci więcej na temat tego procesu i przekonać Cię, że oddanie sklepu online w ręce specjalisty SEO to dobry pomysł. Zapraszam!

 

Pozycjonowanie sklepu online, czyli klucz do sukcesu


Zacznijmy od wyjaśnienia samej idei pozycjonowania sklepu online, bo choć pojęcie to znane jest coraz większej liczbie przedsiębiorców, wciąż znaleźć można osoby, które nie słyszały o SEO. Mówiąc krótko – są to działania, mające na celu poprawienie widoczności witryny w Internecie, a co za tym idzie łatwiejsze docieranie do potencjalnych klientów. Dzięki pomocy specjalisty SEO Twój sklep internetowy znajdzie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google – w ten sposób zwiększy się szansa na to, że odwiedzać go będzie więcej klientów, a Twoje przychody ze sprzedaży produktów znacznie wzrosną.

Pozycjonowanie sklepów online jest usługą, która pozwala stosunkowo niedużym kosztem pozyskiwać klientów i zwiększać przychody. Co więcej, w porównaniu do wielu innych metod promocji, daje długofalowe efekty, a co za tym idzie, pozwala Ci na skuteczną rywalizację z konkurencją.

 

Dlaczego warto oddać sklep w ręce specjalisty SEO?


Pozycjonowanie sklepu wymaga wiedzy, doświadczenia i czasu. Dlatego też nie jest wskazane samodzielne promowanie witryny – z jednej strony skuteczność takich działań nie będzie zbyt wysoka, a z drugiej narazi Cię na różnego rodzaju błędy, które mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Co więcej, pozycjonowanie strony wymaga poświęcenia wielu godzin, a czasu – zwłaszcza w przypadku przedsiębiorców – zazwyczaj brakuje.

Dlatego też oddanie sklepu w ręce specjalisty SEO jest absolutnym wymogiem do osiągnięcia sukcesu. Wykorzystując swoją wiedzę, doświadczenia, nowoczesne narzędzia oraz zespół specjalistów z innych dziedzin, takich jak copywriting czy programowanie, będzie on w stanie przeprowadzić proces pozycjonowania efektywnie i zapewni Ci oczekiwane efekty w stosunkowo krótkim czasie.

Dzięki zatrudnieniu specjalisty SEO zyskasz wiele korzyści. Do tych najważniejszych zaliczamy:
  • zwiększenie widoczności witryny w Internecie – dzięki pozycjonowaniu Twój sklep będzie wyświetlał się na wysokich pozycjach w Google (po wpisaniu przez użytkownika konkretnego hasła), co pozwoli na zwiększenie ruchu w sklepie i dotarcie do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów;

  • dotarcie do grupy docelowej – dzięki pozycjonowaniu sklepu na odpowiednio dopasowane, tematyczne frazy odwiedzać go będą wyłącznie klienci zainteresowani produktami, które oferujesz, co pozwoli na ich efektywniejszą sprzedaż;

  • zwiększenie przychodów – duży ruch na stronie oznacza większą sprzedaż produktów, a to przekłada się bezpośrednio na to, ile zarabiasz;

  • brak nachalnej promocji – korzystając z Google, klient ma poczucie, że to on wybiera odpowiadający mu sklep, dlatego też pozycjonowanie uznawane jest za jedną z najmniej nachalnych metod promocji;

  • poprawa wizerunku firmy i budowanie zaufania klientów – pozycja sklepu online w TOP10 wyników wyszukiwania Google to prestiż i wzrost rozpoznawalności marki, co będzie miało doskonały wpływ na Twój wizerunek w Internecie;

  • możliwość promocji mniejszych sklepów – dzięki sprawdzonym metodom specjalista SEO jest w stanie zapewnić skuteczną promocję również mniejszym firmom, co z kolei daje Ci większe szanse na efektywną walkę z konkurencją (również tą większą i dłużej funkcjonującą w Internecie).


Wszystko to sprawia, że na wsparcie specjalisty SEO decyduje się coraz więcej firm e-commerce. Jeżeli poszukujesz skutecznej metody promocji – nie ma lepszej alternatywy od pozycjonowania.

 

W jaki sposób specjalista SEO wypromuje Twój sklep online?


Pozycjonowanie sklepu online jest procesem, który wymaga odpowiedniej strategii i wykonania różnego rodzaju prac związanych z promocją strony w Internecie. Specjalista SEO zajmie się tym w sposób kompleksowy, dbając między o:
  1. dokładny audyt strony – pozycjoner dokładnie przeanalizuje jakość witryny oraz to, jakie są pozycje sklepu online w wyszukiwarce i jak wygląda jego optymalizacja pod kątem SEO;

  2. dobór odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym potencjalni klienci łatwo odnajdą Twój sklep za pomocą wyszukiwarki;

  3. optymalizację sklepu – po wykonaniu analizy i wybraniu słów kluczowych specjalista SEO zajmie się działaniami, dzięki którym Twoja platforma e-commerce będzie spełniała wszelkie wymogi Google, co jest niezbędne do osiągnięcia wysokich pozycji;

  4. content na stronie – mowa tu zwłaszcza o opisach produktów, które dzięki swojej atrakcyjności będą zachęcały klientów do zakupu, a ich optymalizacja pod kątem SEO okaże się nieocenionym wsparciem pod kątem pozycjonowania;

  5. budowę odpowiedniego zaplecza linków, które są jednym z najważniejszych elementów wpływających na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google;

  6. dostosowanie Twojego sklepu do urządzeń mobilnych, prawidłową architekturę strony oraz jej szybkie wczytywanie.


To oczywiście tylko część obowiązków specjalisty SEO. Możesz mieć również pewność, że zadba on o odpowiednią analizę efektów pozycjonowania i dostarczy Ci kompletne raporty. Dzięki temu będzie mógł dokonywać niezbędnych modyfikacji strategii, by uzyskać jeszcze lepsze efekty w przyszłości, a Ty będziesz wiedzieć, jak przebiega cały proces.

 

Pozycjonowanie sklepu z pomocą specjalisty SEO – najważniejsze pytania i odpowiedzi


Wiesz już, dlaczego warto oddać swój sklep online w ręce specjalisty SEO – to klucz do Twojego sukcesu biznesowego i stworzenia nowoczesnej platformy e-commerce, która będzie przynosiła Ci satysfakcjonujące zyski na przestrzeni wielu lat.

Na koniec chciałbym krótko podsumować to, czego dowiedziałeś się z tego artykułu – oto mała ściąga w postaci 5 najważniejszych pytań i odpowiedzi.

1.     Czym jest pozycjonowanie sklepu online?


Pozycjonowanie sklepu online to działania mające na celu zwiększenie jego widoczności w Internecie. Dzięki niemu Twoja platforma e-commerce znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania online, co zwiększy liczbę odwiedzin i sprzedaż produktów.

2.     Dlaczego warto pozycjonować sklep?


Dzięki pozycjonowaniu sklepu online łatwo dotrzesz do wielu potencjalnych klientów, podniesiesz przychody ze sprzedaży i zbudujesz pozytywny wizerunek swojej marki.

3.     Czym zajmuje się specjalista SEO?


Specjalista SEO jest odpowiedzialny za proces pozycjonowania – przeprowadza on niezbędne działania, których efektem jest wysoka pozycja sklepu online w wynikach wyszukiwania.

4.     Jakie działania wchodzą w skład pozycjonowania sklepu?


Specjalista SEO, w celu skutecznego pozycjonowania sklepu, dba o jego optymalizację pod kątem wymogów Google, dobór odpowiednich słów kluczowych, rozwój contentu na stronie, link building oraz wiele innych aspektów.

5.     Czy mogę pozycjonować sklep samodzielnie?


Pozycjonowanie sklepu wymaga wiedzy i doświadczenia, dlatego też samodzielne przeprowadzenie tego procesu nie jest wskazane. Jedynym skutecznym sposobem na promocję witryny jest oddanie jej w ręce specjalisty SEO.

Dodaj komentarz