Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Co musisz wiedzieć jako SEO Junior?

Mateusz Kozłowski; 2022-05-17

Marketing internetowy zyskuje na popularności, co przekłada się na wzrost zapotrzebowania na pracowników zajmujących się między innymi odpowiednim pozycjonowaniem stron w wynikach wyszukiwania. To jedno z zadań, które w swoim zakresie obowiązków posiada młodszy specjalista SEO. Co powinieneś wiedzieć, jeżeli właśnie obrałeś tę ścieżkę kariery?

 

Najważniejsze zadania, które powierza się specjaliście do spraw SEO

Czym zajmuje się specjalista do spraw SEO? Kim jest pozycjoner? W dużym uproszczeniu – to ktoś, kto zajmuje się kompleksową analizą stron internetowych na podstawie, której podejmuje działania mające na celu zajmowanie przez nią możliwie jak najwyższego miejsca na liście wyników wyszukiwarki.

Praca jako ekspert SEO polega więc na dobieraniu słów kluczowych, budowaniu linków i dbaniu o to, aby były odpowiednio rozmieszczone na poszczególnych obszarach strony, a także na bieżącym śledzeniu efektów. To wszystko wymaga niezbędnej wiedzy, dlatego jeśli Twoim wymarzonym zawodem jest specjalista SEO – w zdobyciu wiedzy i umiejętności pomoże Ci szereg kursów internetowych.

Obecnie na rynku oferta edukacyjna jest na tyle szeroka, że można znaleźć w niej zarówno zajęcia odbywające się stacjonarnie, jak i zdalnie. Ukończenie większości z nich zapewnia otrzymanie certyfikatu, który może okazać się atutem w trakcie ubiegania się o pracę.

Pozycjoner stron internetowych – zarobki, wykształcenie i ścieżka kariery

Wiesz już kim jest specjalista SEO, co robi oraz jak zyskać kwalifikacje pozwalające na stawianie pierwszych kroków w zawodzie.

Następny etap to połączenie teorii i praktyki. Najlepiej zgłosić się w tym celu do firmy, w której będziesz mógł odbyć staż. To okazja do pobierania wynagrodzenia i nauki pod okiem ekspertów. W ten sposób zdobędziesz pierwsze wpisy do swojego CV.

Junior SEO ma szansę na poznanie specyfiki zawodu i ocenienie, czy to coś, co na pewno chce robić w przyszłości. Najczęściej po zakończeniu stażu osoby, które są zainteresowane stałą pracą na etacie, otrzymują umowy. Oznacza to wyższe stanowisko, większą odpowiedzialność, realizowanie bardziej złożonych projektów, a także adekwatną do tego pensję.

W przypadku specjalisty SEO zarobki są już bardziej imponujące i wynoszą średnio ponad 5.000 złotych brutto.

Ścieżka kariery specjalisty SEO jest stosunkowo prosta, a klucz do sukcesu stanowi nieustanny rozwój, monitorowanie narzędzi marketingu cyfrowego oraz korzystanie z ogólnodostępnych materiałów edukacyjnych – zarówno z polskich, jak i za zagranicznych źródeł. Konsekwencja w dążeniu do celu spraw, że szybko ze stanowiska Junior SEO staniesz się ekspertem.

 

Dodaj komentarz