Blog

Zasięgnij naszych porad w dziedzinie SEO

blog

Koszty związane z zatrudnieniem specjalisty SEO. Ile kosztuje specjalista SEO?

Mateusz Kozłowski; 2022-05-16

Żaden biznes prowadzony w sieci nie może się rozwijać bez wsparcia ekspertów, którzy wiedzą jak sprawić, żeby strona Twojej dała się znaleźć w wyszukiwarce internetowej. Rozpoczynając swoją przygodę z e-commerce, prędzej czy później staniesz przed koniecznością wyboru usług specjalisty SEO. Pytanie ile to kosztuje, nasuwa się samo.

 

Koszt pozycjonowania strony wyszukiwarce

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? To zależy, czy zdecydujesz się na współpracę z profesjonalną agencją, czy zatrudnisz eksperta SEO u siebie. Jaki byłby koszt tego drugiego rozwiązania? Podstawową składową ceny w tym przypadku będzie pensja pracownika. Najwięcej, ponieważ około 1/3 pracowników zajmujących się pozycjonowaniem zarabia między 3.000 a 4.000 złotych. 5,5% z nich otrzymuje wynagrodzenie na poziomie 7.000-8.000 złotych. Mediana zarobków na tym stanowisku wynosi więc 4,500 złotych netto. Do tego dochodzą płatne narzędzia, których pozycjoner potrzebuje w swojej pracy na co dzień – jest to między innymi Surfer SEO i Senuto.

Narzędzia do pozycjonowania stron – ile to kosztuje?

Do programów stosunkowo często wykorzystywanych przez konsultantów SEO należą:

  • Microsoft Excel – 640 złotych jednorazowo lub 30 złotych miesięcznie.
  • Semstorm – od 99 do 499 złotych/miesiąc.
  • Ahrefs – od 99 do 999 dolarów miesięcznie.
  • Senuto – od 83 do 833 złotych/miesiąc.
  • Screaming Frog – 149 funtów brytyjskich na rok.

Warsztat pracy pozycjonera nie jest więc tani.

Usługi specjalisty SEO, czy agencji SEO – co się bardziej opłaca?

Pytanie, czy opłaci Ci się finansowo zatrudnić taką osobę, pozostaje więc otwarte. Tym bardziej że na rynku nie brakuje ofert agencji, które zatrudniając nie tylko specjalistów SEO, ale również programistów, specjalistów od reklamy i copywriterów, są w stanie zaproponować kompleksową obsługę firmy. Najlepiej zgłosić się do którejś z nich z prośbą o wycenę, ponieważ zależy ona od bardzo wielu zmiennych. Każdy przypadek jest inny, dlatego w kontaktach z klientem dominuje teraz indywidualne podejście.

Z pewnością własny ekspert SEO sprawdzi się w przypadku dużych firm, które mają po kilka stron i sklepów internetowych. Taki pracownik bez problemu zaopiekuje się wszystkimi serwisami. Niewielkie przedsiębiorstwa i osoby prowadzące własną działalność gospodarczą powinny raczej rozejrzeć się za dobrą agencją marketingową, która zajmie się nie tylko pozycjonowaniem, ale też reklamą w wyszukiwarkach i social mediach.

Wybór – zatrudnienie pozycjonera, czy zlecenie pozycjonowania agencji, należy do Ciebie. Najgorsze jest niepodejmowanie żadnych kroków, ale to chyba każdy przedsiębiorca wie najlepiej.

 

Dodaj komentarz